arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۸

لایو خبر - ۴ دی ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قطع اینترنت؟
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۱۷:۱۷

خبرگزاری ایلنا به نقل از یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از قطع ترافیک بین‌الملل خطوط تلفن‌های همراه در چند استان به دستور مراجع امنیتی خبر داد. از صبح امروز - چهارشنبه -۴ دی ماه - بیشتر شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت با مشکل مواجه شده و برخی نیز قطع شدند.

ربیعی آمار رویترز از کشته‌شدگان حوادث آبان غلوآمیز است
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۱۲:۵۴

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که آمار اعلام شده توسط رویترز درباره کشته‌های حوادث اخیر چقدر واقعیت دارد؟ اظهار کرد: اینها سازمان‌های شناخته شده و دروغگویی هستند که به انتشار این دروغ‌ها عادت دارند. آنها به انسان‌ها نگاه فله‌ای می‌کنند. علی ربیعی ادامه داد: شاید اشکال از ماست که باید به سرعت آمار تفکیک شده و اسامی را اعلام کنیم. این کار در حال انجام است اما باید با دقت باشد. این آمار اعلام خواهد شد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا در اعلام این آمار تاخیر بیش از حدی انجام نشده است، تصریح کرد: من در جریان تفکیک آمار نیستم و نمی‌دانم چه مشکلی وجود دارد اما این آماری که اعلام شده بسیار غلوآمیز است و من آن را به شدت تکذیب می‌کنم.

۳ سرباز ربوده شده ایرانی در پاکستان بزودی آزاد می‌شوند
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۱۲:۵۳

فرمانده مرزبانی کشور با اعلام خبر سلامتی ۳ سرباز ربوده شده ایرانی به خاک پاکستان گفت: ۳ سرباز ربوده شده ایرانی به خاک پاکستان به زودی آزاد می‌شوند. سردار قاسم رضایی اظهار داشت: رایزنی و مذاکرات متعددی با مسئولان کشور پاکستان انجام داده‌ایم تا سه سرباز ربوده شده ایرانی را به کشورمان برگردانیم و مذاکرات و رایزنی‌های انجام شده رضایت‌بخش بوده است.

سقوط یک فروند هواپیما در اردبیل
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۱۱:۲۶

یک مقام مسوول در استانداری اردبیل سقوط یک فروند هواپیما در آسمان این استان را تایید کرد و گفت : جزییات این حادثه در دست بررسی است. گفته می‌شود این هواپیما که احتمالا نظامی بوده در قله سبلان سقوط کرده است. چندین گروه از امدادگران هلال احمر و اورژانس اردبیل برای یافتن لاشه هواپیما و اطلاع از سرنوشت خلبان هواپیما به منطقه اعزام شده اند.

فارس : آمار جان‌باختگان حوادث آبان بسیار کمتر از ۱۵۰۰ نفر است
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۱۱:۱۶

فارس به نقل از یک منبع آگاه با اعلام اینکه آمار قطعی جان‌باختگان حوادث آبان به‌زودی اعلام می‌شود، عنوان کرد: آمار جان‌باختگان بسیار کمتر از ۱۵۰۰ است و رسانه‌های غربی نمی‌توانند حتی اسامی یک دهم از آمار ادعایی خود را اعلام کنند. فارس از قول این منبع آگاه اضافه کرد: در بررسی‌های انجام شده فقط در ۲ استان تهران و البرز مشخص شد تاکنون حدود ۶۰ درصد جانباختگان اغتشاشات اخیر ربطی به آشوب‌گران نداشتند و با اسلحه‌های سبک غیرسازمانی و یا سلاح سرد به قتل رسیدند.

کرباسچی: ممکن است اصولگرایان این‌بار کشور را به قعر دریا بیندازند
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۱۱:۰۳

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره اصولگرایان در انتخابات می‌گوید: ممکن است یک عده‌ای را جذب کنند، اما من نمی‌دانم چند درصد. البته اصولگرایان هم نمی‌توانند چنین ادعایی را کنند چون خیلی از مشکلات اقتصادی مرهون عملکرد دوره‌ای است که خیلی از اصولگرایان سرکار بودند، این وضعیت را ایجاد کردند و دولت آقای روحانی هم در این مدت نتوانسته است کشور را از گرداب اقتصادی که در دوره تسلط کامل اصولگرایان بود نجات دهد، حال آنها خودشان آمده‌اند و می‌گویند می‌خواهیم کشور را نجات دهیم. شاید چون خودشان کشور را در این گرداب انداخته‌اند، فکر کنند که می‌توانند دوباره از این گرداب در بیاورد. ممکن است کسی هم فکر کند وقتی دفعه پیش ما را به گرداب انداختند، این دفعه به قعر دریا بیندازند.

آغاز بارش باران در تهران از امشب
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۱۰:۵۱

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از امروز (۴ دی ماه)، گفت: آسمان تهران امشب بارانی می‌شود.

درخواست نمایندگان از رهبری برای تصویب لوایح FATF
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۱۰:۵۱

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رهبر انقلاب خواستار تمهید مقدماتی برای تصویب دو لایحه CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام شدند. در نامه نمایندگان آمده که در صورت عدم تصویب این لوایح مشکلاتی برای کشور پیش خواهد آمد از جمله: ۱- در لیست سیاه قرار گرفتن کشور و انسداد کلیه حساب‌های بانک‌های ایرانی در خارج از کشور. ۲- مورد اتهام قرار گرفتن کشور به جرم پولشویی و افزایش نظارت و کنترل سخت ۳- عدم فعالیت مالی و پولی در سطوح بین المللی و از بین رفتن اعتماد جامعه بین الملل ۴- افزایش مشکلات و ایجاد بحران شدید مالی و بانکی ۵- ناکارآمد شدن شعب بانک‌های ایرانی در خارج از کشور ۶- ایجاد التهاب در بازار بورس و ارز و کالا خصوصا در ایام انتخابات پیش رو

استاندار خوزستان: اتفاقات ماهشهر ارتباطی با مساله آرامکو ندارد
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۱۰:۵۰

استاندار خوزستان با رد ادعای مطرح شده در خصوص تلاش های تلافی جویانه در موضوع اغتشاشات ماهشهر، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مساله «آرامکو» نقشی نداشته و فرضیه مطرح شده از سوی یک کارشناس نیروی انتظامی استان دیدگاهی شخصی و اشتباه است.

وزیر علوم به اساتید: به آمریکا سفر نکنید
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۱۰:۵۰

منصور غلامی وزیر علوم تاکید کرد: ممنوعیتی برای سفر اعضای هیأت علمی به آمریکا بعد از زندانی شدن مسعود سلیمانی در نظر گرفته نشده است. غلامی افزود: با این حال استادانی که قصد سفر به آمریکا دارند، مراقبت کنند و احتیاط لازم را داشته باشند، در صورتی که احساس کنند مورد بی احترامی قرار می گیرند به این کشور سفر نروند. وزیر علوم درباره حضور استادان ایرانی در آمریکا گفت: چند نفر از اعضای هیأت علمی در کشورهای اطراف آمریکا حضور دارند که به دنبال رفع حصر آنان هستیم و برخی از آنها به بهانه دور زدن تحریم در تعدادی از کشورها تحت نظر هستند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۱۰:۳۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان