arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۸

«قصی السهیل» از نامزدی نخست‌وزیری عراق انصراف داد/ استاندار بصره نامزد نخست‌وزیری عراق شد

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که فراکسیون بزرگتر پارلمان عراق، طی‌ نامه‌ای به رئیس‌جمهور، استاندار بصره را نامزد جدید خود برای تصدی پست نخست‌وزیری معرفی کرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«قصی السهیل» از نامزدی نخست‌وزیری عراق انصراف داد/ استاندار بصره نامزد نخست‌وزیری عراق شددر پی انتشار نامه انصراف «قصی السهیل» از نامزدی برای تصدی پست نخست‌وزیری عراق، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که فراکسیون «البناء» در پارلمان عراق، «اسعد العیدانی» را برای تصدی این پست نامزد کرده و طی نامه‌ای به «برهم صالح» رئیس‌جمهور، نام وی را پیشنهاد داده است تا با حکم ریاستی، مامور تشکیل کابینه شود.

صبح امروز «عدی عواد» نماینده ائتلاف «الفتح» از ائتلاف‌های حاضر در فراکسیون البناء گفته بود که در نشست شب گذشته رهبران فراکسیون البناء، بر روی نامزدی العیدانی برای نخست‌وزیری توافق شد و وی گزینه دوم پس از السهیل است.

وی افزود که العیدانی استاندار کنونی بصره است و در میان تظاهرات‌کنندگان و نیز فراکسیون‌های سیاسی پارلمانی از مقبولیت لازم برخوردار است.

فراکسیون البناء،  به رهبری «هادی العامری»، اول دی‌ماه نیز طی نامه‌ای به  رئیس جمهور جمهور عراق، اعلام کرده بود که رهبران فراکسیون‌های زیر مجموعه ائتلاف البناء، «قصی عبدالوهاب السهیل»، وزیر آموزش عالی عراق را به عنوان نامزد نخست‌وزیری معرفی می‌کنند و صالح می‌خواند که مطابق ماده ۷۶ قانون اساسی عراق، السهیل را مأمور تشکیل دولت کند.

اما پس از اعتراض برخی گروه‌های سیاسی و شماری از تظاهرات‌کنندگان، السهیل طی نامه‌ای که تاریخ آن به سه روز پیش برمی‌گردد، از پذیرش این پست انصراف داد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان