arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۸

طعنه «لمپارد» به «مورینیو»: صبور نباشیم ستاره‌ها را از دست می‌دهیم

«فرانک لمپارد» با اشاره به روزهای بازی خود در چلسی، «خوزه مورینیو» را بابت فروش بازیکنانی همچون «کوین دی بروینه» و «محمد صلاح»، مورد طعنه و انتقاد قرار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طعنه «لمپارد» به «مورینیو»: صبور نباشیم ستاره‌ها را از دست می‌دهیمصلاح و دی بروینه هر ۲ در دوران حضور مورینیو روی نیمکت آبی‌های لندن تقلای زیادی کردند اما پس از آنکه توسط چلسی و بنا به توصیه مرد پرتغالی باشگاه را ترک کردند، به ۲ نفر از برجسته ترین بازیکنان لیگ جزیره تبدیل شدند.

صلاح در سال ۲۰۱۶ و با قراردادی به ارزش تنها ۱۲ میلیون یورو به آ.اس رم ملحق شد و پس از مدتی کوتاه با لیورپول به لیگ انگلیس بازگشت و به همراه این تیم چندین بار متوالی کفش طلا و جایزه بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلیس را از آن خود کرد.

دی بروینه نیز همچون صلاح ناکام از تثبیت خود در استمفوردبریج در سال ۲۰۱۴ با ۱۸ میلیون یورو راهی وولفسبورگ شد. پس از درخشش در آلمان، دی بروینه با ۵۵ میلیون پوند به منچسترسیتی پیوست و در ۲ قهرمانی پیاپی سیتیزن‌ها در لیگ جزیره مهره کلیدی تیم تحت هدایت «پپ گواردیولا» بود.

لمپارد در نشست خبری پیش از دیدار برابر ساوتهمپتون، به طور غیرمستقیم مورینیو را هدف قرار داد و اظهار داشت: اگر صبور نباشیم و از بازیکنان حمایت نکنیم، کارمان به همان جایی کشیده می‌شود که پیش از این در آن گرفتار بودیم؛ زمانی که در چلسی بازیکنان برجسته و کلاس جهانی ۲۰ یا ۲۱ ساله‌ای داشتیم و سرمربی ها به اندازه کافی از آنان حمایت نکردند. حالا من در همان جایگاه هستم و قصد دارم از آنان حمایت کنم.

مورینیو پیش از این مسوولیت رها کردن صلاح و فروش وی را از گردن خود باز کرده بود.

مرد پرتغالی و شماره یک کنونی نیمکت تاتنهام در ژانویه گفته بود: باشگاه تصمیم به فروش او گرفت نه من. چطور می‌شود کسی را که خودم آورده بودم بفروشم؟ رابطه ام هم با او خوب بود و مشکلی نداشتیم. فکر می‌کنم او از آن انتقال پشیمان نشد زیرا اوضاع برای او خوب پیش رفت. همه چیز برای پیشرفت وی مهیا شد اما در آن روزها، صلاح تنها یک بچه کم سن و سال بود با عطش فراوان بازی کردن در هر هفته و هر دقیقه و ما نمی‌توانستیم چنین کاری برای او انجام دهیم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان