arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۸

مایکل بلومبرگ: در رقابت‌های انتخاباتی او از نیروی کار زندانی استفاده شده

مایکل بلومبرگ که برای کسب نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش می‌کند گفته که در مبارزات انتخاباتی او به طور ناآگاهانه از نیروی کار زندانی برای زنگ زدن به رای‌دهندگان از طرف او استفاده شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش بی بی سی، (مایکل بلومبرگ)  این میلیاردر دموکرات گفت که او بعد از اطلاع از این موضوع ارتباطش را با شرکتی که دو مرکز تلفن را در زندان های ایالتی اداره می‌کند قطع کرده است.

او گفته در پی تماس یک خبرنگار با او از استفاده از نیروی کار زندانی برای کمپین انتخاباتی‌اش مطلع شده است.

آقای بلومبرگ شهردار سابق نیویورک که در ماه نوامبر وارد رقابت‌های انتخاباتی شد گفت که هرگز از چنین اقداماتی حمایت نمی‌کند.

به گزارش سایت اینترسپت آقای بلومبرگ شرکت تلفن پروکام را به کار گرفته بود تا تلفن‌های مربوط به مبارزات انتخاباتی‌اش را انجام دهد.

این شرکت دو مرکز تلفن را در زندان‌های اوکلاهاما اداره می کند.

یک منبع که نامش فاش نشده به اینترسپت گفته که با زندانیان در دست کم یکی از این زندان‌ها قراردادی بسته شد تا تماس‌های تلفنی مربوط به کمپین آقای بلومبرگ را انجام دهند.

در این زندان که حداقل تدابیر امنیتی در آن برقرار است زنان زندانی نگهداری می‌شوند. این زندان گنجایش بیش از ۹۰۰ زندانی را دارد.

مت الیوت سخنگوی اداره اصلاح زندانیان در اوکلاهاما به شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت زندانیان در ازای یک ساعت کار در مرکزهای تلفن یک دلار و ۴۵ سنت دستمزد می‌گیرند . او گفته که مقامات این اداره معتقدند که این نوع کارها می تواند زندانیان را برای زمانی که از زندان آزاد می‌شوند آماده کند.

آقای بلومبرگ قبل از آن که امپراتوری رسانه‌های جمعی‌اش را تاسیس کند دست اندرکار پایانه‌های اطلاعات بود که به طور وسیعی در بخش‌های مالی از آن استفاده می‌شود و از این راه میلیاردها دلار درآمد کسب کرده بود. به گزارش مجله فوربس ثروت خالص او ۵۲ میلیارد دلار است که این رقم هفده برابر ثروت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است.

آقای بلومبرگ از زمان شروع رقابت های ریاست جمهوری ۵۹ میلیون دلار صرف تبلیغات کرده و نظرسنجی‌های اخبر نشان می‌دهد که از حمایت ۵درصد رای دهندگان دموکرات برخوردار است.

جو بایدن، معاون باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا، سناتور برنی سندرز و سناتور الیزابت وارن پیشتاز رقابت‌های حزب دموکرات برای به دست آوردن نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

بلومبرگ وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد
مایکل بلومبرگ چه تاثیری بر انتخابات آمریکا خواهد داشت؟

بر اساس قانون اساسی آمریکا برده‌داری در این کشور غیرقانونی است اما بند اصلاحیه سیزدهم اجازه می‌دهد تا زندانیان به خاطر جرایمشان وادار به کار شوند.

بعضی از این کارها داوطلبانه است و بعضی غیرداوطلبانه و کسانی که تبعیت نکنند ممکن است تنبیه شوند.

از زندانیان برای انجام وظایف مختلف از جمله برای بسته‌بندی قهوه استارباکس استفاده شده است.

زندانیان همچنین سال گذشته برای مهار آتش‌سوزی در کالیفرنیا به کار گرفته شدند که در ازای این کار یک دلار در روز به آنها پرداخت می‌شد.

طرفداران استفاده از نیروی کار زندانی استدلال می‌کنند که این اقدام باعث رونق اقتصادهای محلی می‌شود و به کم شدن جرایم از طریق کسب مهارت و درآمد برای زندانیان کمک می‌کند.

اما منتقدان استدلال می‌کنند که استفاده از نیروی کار زندانی به این شیوه در واقع نوعی استثمار است و سود بخش خصوصی را بر بازپروری زندانیان مقدم می‌دارد.

نظرات بینندگان