arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۱ - ۰۴ دی ۱۳۹۸

رئیس پلیس راه: سوابق خودروهای تندرو در سامانه شماره گذاری ثبت می‌شود

رئیس پلیس راه گفت: سامانه‌های پلیس‌ راه در مرکز، شرایط تخلف خودروهای تندرو را رصد و بعد از مدتی شکایت‌هایی به صورت سیستمی بر روی سوابق آنها در سامانه شماره گذاری ثبت می‌شود که این مهم اخطاری جدی به کسانی است که با امنیت و سلامت دیگران بازی می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید تیمور حسینی شامگاه چهارشنبه درجمع خبرنگاران دربوشهرافزود: تخلف این خودروها سرعت غیرمجاز است و براساس تکلیف قانونی باید با هر خودرویی که به هر شکل و بهانه‌ای تخلفی داشته باشد برخورد شود.

وی با هشدار به رانندگان متخلف گفت: باتوجه به اینکه در بیشتر تصادف‌ها خودروهای تندرو به دیگران آسیب می رسانند برخورد با این خودروها و ایجاد شرایط ایمن و آرام برای همه کسانی که در محورهای ارتباطی کشور تردد می‌کنند از جمله مطالبه‌های عمومی جامعه است که باید به آن پرداخته شود.

رئیس پلیس راه یادآورشد:خودروهایی که بیش از سه مورد تخلف حادثه‌ساز مکرر داشته باشند با دستور مقام قضایی می‌توان آن‌ها را تا ۱۰ روز متوقف کرد.

وی گفت: درصورت تکرار تخلف بعد از ترخیص، به طور قطع مجازات‌های سنگین‌تری پیش‌بینی و اعمال می‌شود.

حسینی یادآورشد: به‌منظور حمایت و تجهیز یگان‌های پلیس راه به‌زودی تعداد قابل توجهی خودرو در اختیار پلیس راه استان بوشهر قرار می‌گیرد وبا بازسازی، نوسازی و تقویت ناوگان و سایر اقدام‌ها امید می‌رود شاهد یک وضعیت مناسب و امنیت پایدار در جاده‌ها و محورهای این استان باشیم.

وی ادامه داد: استان بوشهر به لحاظ شرایط خاصی که دارد در واقع یکی از استان‌های راهبردی و حساس به لحاظ تردد و ایمنی جاده‌هاست و امسال به دلایل مختلفی شاهد افزایش تصادف‌ها در آن هستیم.

حسینی بیان کرد: بیش از 6 سال است که روند تصاف ها در استان بوشهر روند کاهشی داشته و با تصمیم‌های گرفته شده امید می‌رود بتوانیم شرایط را به سال‌های گذشته برگردانیم.

وی با اشاره به آغاز طرح زمستانی پلیس از ۲۰ آذر گفت: بیش از ۳۰ استان کشور داری مسیر برفی، سردسیری و گردنه‌دار است و نزدیک به ۱۲۰ پاسگاه پلیس راه در کشور درگیر طرح زمستانی هستند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان