arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۰

رد پای فوتبالیست‌ها در فیس بوک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی فوتبالیست ها در فیس بوک شبکه های اجتماعی فعالیتی پررنگ دارند و این روزها دامنه گسترش خود را بیش از پیش افزایش داده اند و به طوری که ردپای آن در فوتبال ایران هم دیده می شود.

به گزارش تابناک ؛ ورزش به خصوص فوتبال باتوجه محبوبیت هایی که در میان خیل عظیمی از مخاطبان خوددارد نگاه سیاسی و اقتصادی را هم به خود جلب کرد و ادغام آن با سیاست و اقتصاد موجب شد سرمایه گذاری های زیادی در حوزه های مختلف ورزشی بشود و پول های هنگفتی به جیب ورزشکاران و مسوولان برود، تا جایی که در گوشه ایی از دنیاکشوری برای جلوگیری ازورشکستگی اقتصادی، ستاره فوتبال خود را به کشور دیگری می فروشد. فوتبال به عنوان یک ورزش پر طرفدار چند سالی است در جامعه به طور حرفه ای اداره می شود، اما فقط اسم فعالیت حرفه ای را با خود یدک می کشد.

 حال و روز فوتبال ایران چه در داخل زمین چه بیرون از آن چنان حواشی دارد که باعث شده است فوتبال از حالت ورزشی آن به سوژه ای برای اصحاب خبر و رسانه تبدیل شود و از گوشه و کنار ان هر روز اخبار و اطلاعات جالب توجه جدیدی درز پیدا کند که گاه از سوژه خبری به واقعیتی تلخ عینیت پیدا می کند. از گوشه و کنار به گوش می رسد قراردادهای میلیونی و میلیاردی برای بازیکنان بسته می شود و به دلیل عدم پرداخت مالیات، مبلغ علنی در قرارداد ذکر نمی شود و مبالغ کلانی به جیب بازیکنان می رود. یکی در این ورزش تبانی می کند و آن یکی برخلاف تعهدات خود آرزوهای دست نیافته خود را از گوشه ای دیگر طلب می کند. 

هزینه های صورت گرفته در فوتبال کشور که این روزها لقب حرفه را به دنبال خود می کشد باعث شده است تا انتظارات از این رشته ورزشی افزایش پیدا کند. اما در مقابل؛ برخی ازورزشکاران و فوتبالیست ها به جای اینکه به بازی و تمرین حرفه ای بپردازند و این ورزش را به عنوان یک حرفه در نظر بگیرند با رشد ناگهانی درآمدهایشان و فاصله طبقاتی که از جامعه پیدا کرده اند خود را تافته ای جدابافته از جامعه در نظر می گیرند و به دنبال آن هستند تا با حرکات اجتماعی جالب توجه، در جامعه خود را مطرح کرده و از موقعیت اجتماعی خود سوءاستفاده کنند. فوتبالیست ها که هر روز به دنبال جلب توجه بیشتر در جامعه هستند هر روز دست به کارهای نوینی می زنند که در نوع خود جای بسی تامل دارد.

 رفتارهای عجیب در هواپیما و خوشحالی های ناشایست و غیراخلاقی در زمین فوتبال و دلالی های گرانقیمت و ... همه از هنرمندی های افرادیست که نام ورزشکار را با خود یدک می کشند و الگو بسیاری از جوانان در جامعه هستند. در جدیدترن اقدام جالب توجه ورزشکاران حرفه ای، این بازیکنان به جای آنکه ورزش را حرفه خود بدانند و با حضور در سرتمرینات به ارائه یک بازی تماشاگرپسندانه بپردازند بیشتر وقت خود را پای شبکه های اجتماعی و در خیابان های شمال، غرب و شرق پایتخت می گذرانند. این روزها با گسترش شبکه های اجتماعی در جامعه فوتبالیست های مطرح و خوش درآمد برای جا نماندن از قافله به سوی این شبکه ها کشیده شده اند و رفتارها و نحوه فعالیت فوتبالیست های خوش چهره به زور بزک و گریم در این شبکه ها هم در نوع خود قابل توجه است. این فوتبالیست ها برای ارضای عواطف دست نیافتنی و نیمه گمشده خود زمین شبکه های اجتماعی را بر زمین سبز فوتبال ترجیح داده اند و شب ها را به روز، روز ها را به شب و حتی چند ساعت قبل از شروع بازی تیمشان در دربی، دراین فضای مجازی وقتشان را می گذرانند. یکی از شبکه های اجتماعی که از نظر جامعه آماری مخاطب کمی هم ندارد اینروزها فوتبالیست های مشهور و مطرح اکثر تیم ها را هم به خود جذب کرده است.

 تا جایی که فوتبالیست های مشهور تیم های مطرح مانند؛ "م.ا" " آ.ب" "ش .ر" "ع.م" " ا.م" "م.م"" ا.ف" "ش.گ" و ....بیشتر از سر تمرینات خود پایاین شبکه های اجتماعی نشسته اند و در حال چت کردن، تغییر عکس ، دادن قول و گذاشتن قرار های مجازی و غیر مجازی هستند و اگر مخاطب دختر خانمی باشد بهترین مکان برای گرفتن اطلاع شخصی او و گذاشتن قرار ها می شود. ورزشکاران مطرح و مشهور با عکس های که به مدد گریم و روتوش زیبا شده است در شبکه های اجتماعی در جستجو نیمه گم شده و ارضای عواطف دست نیافته خود هستند، تا جایی که یکی از تیم ها به دلیل حضور بی نظیر بازیکنانش لقب تیم فیس بوکی را به خود گرفته است. جالب توجه این است که اکثرمردم تصور می کنند این الگوهای ورزشی!

 جامعه آنقدر مشغول دغدغه ورزشی خود بوده اندکه از اینگونه مسائل غافل هستند دیگر نمی دانند آنان بیشتر از فکر تمرین و بازی، ذهنشان مشغول پیام های که در زمین دنیای مجازی می آید، است. بازیکنان مطرحی که گاهی از نیمکت نشینی خود به عنوان بازیکن حرفه ای در رسانه ها معترض هستند کاش به جای اعتراض و نشستن پشت این شبکه های اجتماعی کمی پشتکار در تمرینات از خود نشان دهند. در یکی دو دهه گذشته بازیکنان با کمترین دریافتی بهترین بازی را به معرض نمایش می گذاشتند چرا که به فکر تماشاگرانی بودند که برای دیدن یک بازی زیبا ازشهرهای خیلی دور آمده بودند، اما فوتبال امروز با بازیکنان امروزی کجا می رود... این روزها مسائل غیراخلاقی و ورزشی از این الگوهای ورزشی! جامعه کم دیده نشده است.

حال؛ ورزشکاران به عنوان هنجار فرستان در جامعه، الگوهایی برای قشر زیاد خصوصاً جوانان و نوجوانان به حساب می آیند.الگوبرداری از این هنجار فرستان، موجب ایجاد ناهنجاری های اجتماعی توسط تماشاگران و هواداران در جامعه می شود. شاید در زمانی این بازیکنان از لحاظ رفتاری و اخلاق، الگوی جمعیت زیادی از جوانان و نوجوانان بودند اما امروز الگویی جز مدل موو ابرو، لباس، ماشین و گوشی تلفن همراه نیستند. آیا بهتر نیست بازیکنان حرفه ای کمی هم به دنبال اخلاق حرفه ای و راه و رسم پوریای ولی و تختی هاباشند؟
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
1
21
شما چه جوری خبردار شدی حتما" توی فیس بوک بودی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
1
28
وای چه فاجعه ای؟؟!!!جنایتکارها !!!اختلاسگرها!!!
نظرات بینندگان