arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۰۶ دی ۱۳۹۸

لایو خبر - ۶ دی ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرانسه سفیر ایران را احضار کرد
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ - ۱۷:۰۶

خبرگزاری فرانسه گزارش کرده که وزارت خارجه این کشور سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه را احضار کرده است. این خبرگزاری در خصوص دلیل احضار سفیر ایران توضیحی نداده است.

گزارش فارس از اوضاع شهرهای استان تهران در روز چهلم کشته شدگان نا آرامی‌های آبان
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ - ۱۱:۲۱

خبرگزاری فارس درباره اوضاع شهرهای استان تهران در روز چهلم کشته شدگان نا آرامی‌های آبان ماه، وضعیت در شهرقدس، بومهن، اسلامشهر، ملارد، مارلیک و سر آسیاب را آرام توصیف کرد. این خبرگزاری وضعیت مناطق شهر تهران از جمله تهرانپارس و خیابان پیروزی را هم خلوت و آرام توصیف کرد. به نوشته فارس، ماموران پلیس در میدان تجریش و ماموران پلیس و بسیج در خیابان ولیعصر(عج) شهریار حضور داشتند. فارس همچنین نوشت که در بهشت‌زهرا هم هیچ خبری نبود؛ نه تجمع و نه ماشین پلیس.

دولت ژاپن اعزام نیرو به خاورمیانه را تصویب کرد
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ - ۱۰:۴۵

دولت ژاپن امروز جمعه اعزام پرسنل نیروهای دفاع از خود به خاورمیانه به منظور گردآوری اطلاعات با هدف حفاظت از کشتی های مرتبط با ژاپن و همچنین تضمین ایمنی تردد نفتکش ها را تصویب کرد. کیودو روز جمعه گزارش کرد این برنامه شامل اعزام یک شناور، یک هواپیمای گشتی نیروهای دفاع از خود به همراه ۲۶۰ پرسنل به دریای عمان و تنگه باب المندب است. منابع رسمی به کیودو گفته اند دولت در نظر دارد این نیروها را در نیمه دوم ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی پس از حدود یک ماه آموزش به منطقه اعزام کند. کیودو می گوید مناطق محل انجام این ماموریت محدود به خلیج عمان، بخش شمالی دریای عرب و تنگه باب المندب است که دریای سرخ و خلیج عدن را به هم وصل می کند تنگه هرمز با توجه به انتقاد ایران از ابتکار ائتلاف دریایی ایالات متحده از مناطق محل ماموریت مستثنی شده است.

سقوط هواپیما در قزاقستان با ۱۰۰ سرنشین
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ - ۱۰:۳۵

رسانه‌های قزاقستان امروز (جمعه) خبر دادند یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی «بِک اِیر» دقایقی بعد از برخاستن از فرودگاه آلماتی، دچار سانحه شده است. گفته می‌شود از ۱۰۰ سرنشین این هواپیما (شامل نودوپنج مسافر و پنج خدمه پرواز)، حداقل ۱۴ نفر جان باخته و ۳۵ نفر نیز مجروح شدند که از این میان حال ۲۲ نفر وخیم گزارش شده است. این هواپیما که قرار بوده از فرودگاه آلماتی به مقصد نورسلطان پرواز کند، لحظاتی بعد از بلند شدن از زمین، به دلایل نامعلوم دچار افت ارتفاع شده و پس از خارج شدن از باند، به یک ساختمان دو طبقه برخورد می‌کند. هواپیما از مدل «فوکر ۱۰۰» بوده که بر اثر برخورد به زمین و ساختمان، دو تکه شده است.

پمپئو از وزارت خارجه آمریکا می رود؟
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ - ۱۰:۲۹

«مایک پمپئو » وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شده که قصد ندارد در رقابت‌های سال آینده مجلس سنای آمریکا شرکت کند اما کسانی که نزدیک به وی هستند گفته‌اند وی هنوز تصمیم نهایی خود در این باره را اتخاذ نکرده است. به گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»، پمپئو سودای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2024 را در سر دارد و مک‌کونل معتقد است که سنا بهترین مسیر برای این هدف پمپئو است.  این عدم اطمینان‌ها سبب شده تا چندین مقام آمریکایی بدون سر و صدا خود را به عنوان جایگزین پمپئو بدانند اما ترامپ همچنان در حال جستجو برای جایگزین پمپئو است. فردی که بیشترین اشاره‌ها به وی برای جانشینی پمپئو شده «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا است.

واکنش پنتاگون به رزمایش ایران، روسیه و چین
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ - ۱۰:۱۰

«شان رابرتسون» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش به برگزاری رزمایش‌ نظامی سه‌جانبه میان ایران، روسیه و چین، که از امروز به مدت چهار روز در دریای عمان و شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود، گفت: «ایالات متحده از رزمایش دریایی، که قرار است میان روسیه، ایران و چین در دریای عمان برگزار شود مطلع است و آن را زیر نظر خواهد داشت. ما به همکاری با شرکا و متحدان ادامه خواهیم داد تا از آزادی دریانوردی و جریان آزاد تجارت در آبراهه‌های بین‌المللی اطمینان حاصل شود.»

آغاز رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ - ۰۹:۵۹

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش بزرگ نیروی دریایی سه کشور ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند خبر داد. امیر دریادار دوم «غلامرضا طحانی» افزود: این رزمایش برابر برنامه‌های از پیش تعیین شده با حرکت یگان‌های شناوری سه کشور از بندر چابهار آغاز می‌شود و در شمال اقیانوس هند گسترش خواهد یافت. وی تصریح کرد: تمرینات تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور مورد تعرض قرار گرفته، تیراندازی علیه اهداف مشخص و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی شده است. وی گفت وسعت منطقه این رزمایش ۱۷ هزار کیلومتر مربع است.  گفتنی است رزمایش مشترک نیروهای دریایی ایران، روسیه و چین از امروز جمعه به مدت چهار روز در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار می‌شود.

پیش بینی ریزش قیمت مسکن تا نیمه اول ۹۹
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ - ۰۹:۳۳

حسام عقبایی نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ریزش قیمت مسکن تا نیمه اول سال آینده ادامه یابد و بازار مسکن هنوز برای کاهش ۱۵ درصدی قیمت‌ها جا دارد. عقبایی تصریح کرد: همان‌طور که گفتم، قیمت‌ها در برخی مناطق تا ۴۰ درصد هم کاهش یافته و این احتمال هست که بین ۱۰ تا ۱۵ درصد دیگر نیز کاهش یابند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ - ۰۸:۰۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان