arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۲ - ۰۶ دی ۱۳۹۸

نتانیاهو: در انتخابات رهبری حزب لیکود پیروز شدم

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل بامداد جمعه اعلام کرد که در انتخابات رهبری حزب لیکود پیروز شده است. ۱۶ هزار نفر از اعضای حزب لیکود روز پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۲۳ به وقت محلی برای انتخاب رهبر این حزب به پای صندوق‌های رأی رفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش المیادین، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رهبر کنونی حزب لیکود اعلام کرد که در مقابل «گیدئون سار» نامزد دیگر رهبری لیکود به پیروزی رسیده است.

پیش تر نیز بر اساس نظرسنجی ها که از میان شماری از رأی دهندگان در این انتخابات انجام شده بود، نتانیاهو با کسب بیش از ۷۰ درصد آرا پیروز اعلام شده بود.

۱۶ هزار نفر از اعضای حزب لیکود روز پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۲۳ به وقت محلی برای انتخاب رهبر این حزب به پای صندوق‌های رأی رفتند.

به نظر می‌رسد نتانیاهو رهبر این حزب باقی بماند.

بنیامین نتانیاهو از بیست سال پیش تا کنون رهبری حزب راستگرای لیکود را در دست دارد.

برنده انتخابات باید حزب را در انتخابات پارلمانی جدید که برای ماه مارس - سه ماه دیگر - برنامه ریزی شده رهبری کند.

پس از ناکامی گانتس و نتانیاهو در تشکیل کابینه ائتلافی و نیز رییس کنست برای معرفی نخست وزیر، نمایندگان کنست رژیم صهیونیستی پیش تر طرح انحلال بیست‌ودومین دوره پارلمان را تصویب کردند.

با انحلال کنست، سومین انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی در طول یک سال، ۲ مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار می‌شود.

پیش از این، ساکنان سرزمین‌های اشغالی امسال دو بار در ۲۰ فروردین و ۲۶ شهریور ماه برای انتخابات کنست به پای صندوق‌های رأی رفتند که در هر دو بار تشکیل دولت رژیم صهیونیستی به شکست انجامید.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان