arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۰۶ دی ۱۳۹۸

نوبخت: شرمنده‌ایم که این روزها ‌فشار زیادی به مردم ‌وارد می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با تمام قوا در برابر ‌تحریم‌های ظالمانه ایستادگی خواهیم کرد ‌هر چند که شرمنده مردم هستیم که این روزها فشار زیادی بر آنها وارد می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدباقر نوبخت دقایقی پیش در مراسم افتتاح 2 هزار واحد مسکن محرومان که تعداد 27 واحد به نمایندگی در روستای هج و نج به بهره‌برداری رسید، ضمن ابراز خرسندی از این سفر و دیدار مجدد مردم خراسان جنوبی اظهار داشت: در این سفر و سفر قبل، با یک چهره دیگری از نظام مقدس جمهوری اسلامی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه یک چهره از این نظام برای توسعه و عمران کشور در زیرساخت‌ها فعال است، بیان کرد: در این راستا در طول چند سال گذشته مرتب شاهد ساخت و توسعه زیرساخت ریل و راه‌آهن در استان‌های مختلف کشور بوده و هستیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در چند ماه گذشته شاهد یکی از زیرساخت‌های کشور در بین دو شهر میانه و بستان‌آباد بودیم و قبل آن نیز در گیلان و آذربایجان غربی شاهد بودیم که به شبکه ریلی کشور متصل شدند، گفت: در مهرماه امسال خراسان جنوبی نیز برای متصل شدن به شبکه ریلی کار خود را آغاز کرد.

نوبخت گفت: همچنین بزرگراه‌ها و راه‌های متعددی نیز طی 40 سال گذشته در کشور ایجاد شده که این وجه توسعه و عمران جزو یک چهره این نظام بود.

وی بیان کرد: چهره دیگر نظام نیز خدمت به محرومان و انسان‌های بزرگواری است که در روستاها ساکن هستند و با درآمدهای مختصر و کم زندگی خود را می‌چرخانند و این نظام پای کار است تا به آنها کمک کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه رئیس جمهور با پشتیبانی از نهادهای انقلابی درصدد کمک بیشتر به مردم محروم است، افزود: امروز نیز شاهد هستیم که دو نهاد انقلابی بنیاد مسکن که متولد شده در انقلاب بوده و کمیته امداد که جزو نهاد‌های انقلابی است برای مسکن و امداد به انسان‌هایی که نیاز به کمک دارند به نحو شایسته پای کار آمده اند.

نوبخت ادامه داد: در کمتر از 10 ماه این دو نهاد با پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه اقدامات خوبی در روستاهای این استان انجام داده اند.

وی تصریح کرد: به جز احداث این 10 هزار واحد مسکونی در سراسر استان نیز 970 میلیارد تومان از سوی دولت تهعد شده که طی دو سال برای طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی استان خراسان جنوبی پرداخت شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه سهم امسال از این میزان اعتبار را 470 میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: از این میزان تاکنون 290 میلیارد تومن پرداخت شد و 180 میلیارد تومان دیگرنیز تا قبل از اتمام سال پرداخت خواهد شد.

نوبخت با بیان اینکه در 40 سال گذشته توسط دولت‌های متخلف و با سیاست‌های امام (ره) و رهبر معظم انقلاب کمک‌های شایسته‌ای در روستاها شده است، گفت: امروز سوال ما این است که درصورتی که کشور ایران دچار ترور منافقان، دچار هشت سال جنگ با عراق و محاصره اقتصادی نمی‌شد امروز چه خدماتی به مردم ارائه می‌داد و تمام این خدمات با وجود این مشکلات به خوبی برای مردم صورت گرفته است.

دشمن درصدد است با جنگ مسئولان را مشغول کند تا از خدمت به مردم باز بمانند

وی با بیان اینکه دشمن درصدد است با جنگ مسئولان را مشغول کند تا از خدمت به مردم باز بمانند، بیان کرد: اما امروز با وجود تمام تحریم‌ها تسلیم نخواهیم شد و همچنان که تا امروز تمام پرداختی‌های کارکنان، بازنشستگان، افراد تحت پوشش کمیته و بهزیستی و مابقی براساس روال گذشته پرداخت شده تا آخرین روز تحریم و فشار نیز انجام خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: با تمام قوا در برابر ‌تحریم‌های ظالمانه ایستادگی خواهیم کرد ‌هر چند که شرمنده مردم هستیم که فشار زیادی بر آنها وارد می‌شود اما عمران و آبادانی را به جای جای کشور خواهیم برد. 39 هزار و 500 میلیارد تومان برای پروژه‌های مختلف در کشور پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم 39 هزار و 500 میلیارد تومان برای پروژه‌های مختلف در کشور پرداخت شده است، ادامه داد: هزاران میلیارد دیگر نیز ظرف چند ماه دیگر پرداخت خواهد شد و همه باید بدانند دولت تدبیر و امید به وعده‌های توخالی مذاکره‌کنندگان گوش نمی‌دهد و مقامت کرده و این کشور را به هر شکلی که است اداره می‌کنیم و در این راه کوتاه نخواهیم آمد.

نوبخت افزود: تا پایان امسال به جز احداث و افتتاح این واحدها شاهد افتتاح طرح‌های بزرگ دیگری نیز خواهیم بود که اصحاب رسانه مانند همیشه و پای کار آن راهم به مردم و هم به دشمنان انعکاس خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه این آمادگی را داریم که هر جوانی که از این روستا مهاجرت کرده اگر برگردد هم خانه برای او فراهم کنیم و هم شغل یادآور شد: باید با ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی که ظرفیت فراوانی در این استان دارد برای جوانا شغل ایجاد کنیم و امید است در این روستا هیچ بیکاری نداشته باشیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: استاندار خراسان جنوبی پس از اتمام سفر ما باید بررسی کنند که چه کارهایی می‌توان انجام داد و حتی کسانی که نیاز به معالجه و مساعدت نیز داشته باشند حمایت می‌شوند و ما از استاندار گزارش کار می‌خواهیم.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان