arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰

میانجی گری سارکوزی برای اجازه امریکا به حضور نیروی دریایی انگلیس در قدرت نمایی غربی ها در خلیج فارس/امریکا: نیروی انگلیس در خلیج فارس به درد ما نمی خورد

دیلی تلگراف نوشت: بریتانیا مجبور به درخواست از امریکا برای شرکت در به چالش کشیدن قدرت دریایی ایران در خلیج فارس شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیلی تلگراف نوشت: بریتانیا مجبور به درخواست از امریکا برای شرکت در به چالش کشیدن قدرت دریایی ایران در خلیج فارس شده بود.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از دیلی تلگراف، این درخواست پس از آن انجام شد که فرماندهان امریکایی تصمیم گرفتند که حضور نیروی دریایی بریتانیا هیچ کمکی به این ماموریت نمی کند.

منابع دفاعی فاش کرده اند که امریکایی ها تنها زمانی به ناوچه نیروی دریایی انگلیس اجازه ی ملحق شدن به انها را داد که نیکلاس سارکوزی میانجیگری کرد.

این افشاگری که فرماندهان نظامی امریکا ارزش حضور نظامی انگلیس را پایین می دانستند سئوالات زیادی را در مورد قدرت بین الملی بریتانیا پس از کاهش بودجه به وجود آورده است.

در بحوبحه تنش ها در منطقه، نیروی دریایی انگلیس تصمیم به اعزام ناوچه "اچ ام اس" خود به خلیج فارس کرده بود.

یک منبع دیپلماتیک گفت: فرماندهان امریکایی قصد عملیات دریایی تماما امریکایی داشتند و انها زمانی نرم شدند که رهبران اروپا اعتراض کردند.

این منبع افزود: امریکایی ها حضور و مشارکت کشتی های اروپا را به عنوان یک مزیتت نگاه نمی کردند. اما سارکوزی اصرار کرد که فرانسه هم باید خودنمایی کند.

نظرات بینندگان