arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰

رهبر انقلاب: ذکر عنوان «بهار عربی» برای بیداری اسلامی ناقص است

همزمان با ايام ولادت پيامبر گرامي اسلام (ص) و هفته وحدت، شرکت‌کنندگان در کنگره بين‌المللي شعر بيداري اسلامي دوشنبه شب با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همزمان با ايام ولادت پيامبر گرامي اسلام (ص) و هفته وحدت، شرکت‌کنندگان در کنگره بين‌المللي شعر بيداري اسلامي دوشنبه شب با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار کردند.


به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی  دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، در اين ديدار که در فضايي صميمي و آکنده از احساسات ناشي از انقلاب‌هاي منطقه و بيداري اسلامي، برگزار شد، ابتدا شاعراني از تونس، مصر، يمن، بحرين، لبنان، سودان، عراق، سوريه، عربستان، کويت و جمهوري اسلامي ايران اشعار عربي خود را در وصف پيامبر اعظم (ص)، بيداري اسلامي و انقلاب‌هاي منطقه، فلسطين و قدس شريف و همچنين سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و ايستادگي ملت ايران، قرائت کردند.


سپس رهبر انقلاب اسلامي در سخناني با اشاره به نقش تأثيرگذار و برانگيزاننده اشعار برجسته و داراي مضامين والا تأکيد کردند: شعراي امت اسلامي بايد با اشعار پرمحتواي خود، در حادثه عظيم بيداري اسلامي، نقش آفريني کنند.


حضرت آيت‌الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه محتواي اشعار مربوط به بيداري اسلامي بايد، بصيرت امت اسلامي را تعميق دهد، افزودند: در محتواي اشعار بيداري اسلامي به جهت‌گيري‌ها و اهداف عالي اين تحول بزرگ، راههاي منتهي به اين هدف عالي، و دشمنان و موانعي که آنها ايجاد مي‌کنند، توجه ويژه و خاص شود.


ايشان خاطرنشان کردند: در اشعار، بايد به نقش دين، ايمان به خدا و معارف قرآني در بيداري اسلامي نيز اهتمام جدي شود زيرا هر نهضتي که متکي به اعتقاد ديني شود، آسيب ناپذير و ماندگار خواهد بود.


رهبر انقلاب اسلامي حادثه بيداري اسلامي را تأثيرگذار و سرنوشت ساز براي همه امت اسلامي دانستند و خاطرنشان کردند: اين حرکت، يک بيداري حقيقي و همچنين اسلامي و نتيجه عبرت‌هاي فراوان، درک‌هاي عميق و همت‌هاي والاي ملت‌هاي عرب در طول ساليان متمادي است و به همين دليل نام «بهار عربي» براي اين حرکت عظيم، ناقص است.


حضرت آيت‌الله خامنه اي تأکيد کردند: اين حرکت، تمام شدني نيست و ادامه خواهد داشت و تاريخ امت اسلامي به اذن پروردگار، تغيير خواهد کرد.


ايشان افزودند: اين حرکت، نشان دهنده يک حادثه بزرگ تاريخي است که تحولي عظيم در امت اسلامي بوجود خواهد آورد.


رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: شعراي امت اسلامي بايد در چنين حادثه بزرگ و سرنوشت سازي نقش ايفا کنند.


حضرت آيت‌الله خامنه اي با تأکيد بر لزوم اهتمام به وحدت اسلامي در اشعار بيداري اسلامي افزودند: تلاش‌هاي گسترده اي در جريان است تا با استفاده از ايجاد تفرقه ميان مسلمانان، حرکت عظيم بيداري اسلامي، شکسته و متوقف شود اما امت اسلامي بايد بر عوامل مذهبي، قومي و سياسي تفرقه غلبه کند و راه‌هاي ايجاد اختلاف را ببندد.


ايشان همچنين با اشاره به نقش لفظ و قالب در ارتقاي هنر شعر، خاطرنشان کردند: بايد با استفاده از الفاظ و قالب‌هاي مستحکم و از نظر هنري در رتبه بالا، اشعار برجسته و قوي سروده شود تا براي ساليان متمادي ماندگار و تأثيرگذار باقي بماند.


در اين ديدار آقاي دکتر ولايتي دبيرکل مجمع جهاني بيداري اسلامي در سخناني با اشاره به ضرورت گفتمان سازي و غنا بخشي ادبيات بيداري اسلامي به عنوان مانعي در مقابل به انحراف کشيده شدن انقلاب‌هاي منطقه گفت: بر همين اساس کنگره بين‌المللي شعر بيداري اسلامي با حضور 77 شاعر از 10 کشور برگزار شده است.


وي برگزاري اين کنگره را در راستاي همايش بين‌المللي بيداري اسلامي و همايش بين‌المللي جوانان و بيداري اسلامي و گامي در جهت اهداف جنبش بيداري اسلامي دانست.
نظرات بینندگان