arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰

کشف فسيل قديمي ترين جانور کره زمين

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروهی از محققان، فسیل هایی از نوعی اسفنج را که گفته می شود نخستین نمونه از حیات جانوری در کره زمین است، در نامیبیا کشف کردند.

به گزارش انتخاب، این فسیل ها در پارک ملی «اتوشا Etosha» در شمال نامیبیا و دیگر مناطق این کشور کشف شده اند و گفته می شود بیش از هفتصد و شصت میلیون سال قدمت دارند. تاکنون دانشمندان بر این تصور بودند که حیات جانوری، بین ششصد تا ششصد و پنجاه میلیون سال پیش در کره زمین بوجود آمد اما کشف جدید محققان، این تخمین زمانی را بین یکصد تا یکصد و پنجاه میلیون سال به عقب برد.

به گفته توتی پراو، از محققان دانشگاه سنت اندرو در اسکاتلند، کشف فسیل این جانوران بسیار کوچک کروی شکل که به اندازه دانه های گرد و غبار بوده و بدن آنها پر از سوراخ هایی است که آب را به خود جذب می کنند نشان می دهد این اسفنج ها، قدیمی ترین اجداد جانوران کنونی کره زمین هستند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژوهانسبورگ، اسفنج‌ها، موجوداتی بی‌مهره هستند که در دریا زندگی می‌کنند.

تا قرن گذشته بعضی از مردم اسفنج‌ها را به اشتباه جزو گیاهان می‌دانستند، اما در اصل، اسفنج غذا سازی نمی‌کند و بنابراین در دسته جانوران محسوب می‌شود.
نظرات بینندگان