arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

لایو خبر - ۸ دی ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار خوزستان، سرپرست هلال احمر شد
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۰۰:۳۷

غلامرضا شريعتي ، بعنوان سرپرست هلال احمر تعيين شده است.

يك منبع مطلع به "انتخاب" خبر داد كه حكم شريعتي استاندار فعلي خوزستان امضا شده و خبر سرپرستي او بزودي اعلام مي شود.

پيش از اين سخنگوی دولت گفته بود: در جلسات آتی با حضور رئیس جمهور، بار دیگر کاندیداهای ریاست بر جمعیت هلال احمر بررسی خواهند شد كه بنظر مي رسد خروجي جلسه با روحاني، حكم شريعتي بوده است

آمریکا مواضع الحشد الشعبی را بمباران کرد / تمام پایگاه‌های آمریکا در عراق به حالت آماده‌باش درآمد / الحشد الشعبی شهادت ۴ نفر در این حمله را تأیید کرد؛ فرمانده تیپ ۴۵ در بین شهداست / برخی منابع عراقی: برخورد ۴ موشک کاتیوشا به یک پایگاه آمریکایی / سفارت آمریکا ده‌ها کارمند خود را از بغداد خارج کرد / ابومهدی المهندس: آمریکایی‌ها پاسخ شدید دریافت خواهند کرد
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۰۰:۳۶

چند پهپاد ناشناس شامگاه یکشنبه گردان‌های حزب‌الله عراق وابسته به الحشد الشعبی در شهر مرزی «القائم» استان الانبار (غرب عراق) را هدف قرار دادند.

به گزارش انتخاب، به نقل از المیادین، سه پایگاه گردان‌های حزب‌الله عراق اعم از پشتیبانی، تیپ و یک پایگاه اصلی آن هدف قرار گرفتند.

به نوشته المیادین، در این حملات پهپادی، دو تیپ 45 و 45 الحشد الشعبی در مرزهای عراق و سوریه هدف قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این حمله هوایی، چند نفر از نیروهای الحشد الشعبی به شهادت رسیدند.

شبکه خبری السومریه نیز ضمن تأیید این خبر گزارش داد که در محل حادثه در شهر القائم، آتش‌سوزی گسترده‌ای رخ داده است.

آخرين بازمانده لاريجانی ها در قوه قضاييه هم بركنار شد
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۰۰:۳۵

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا اعلام کرد: علی باقری کنی با حکم رئیس قوه قضائیه به عنوان دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه منصوب شد. پیش از این جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه بود.

واعظی: با پیامک‌های تهدیدآمیز می‌خواهند مانع تصویب بودجه شوند
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۰۰:۳۵

رییس دفتر رییس جمهوری با انتقاد از «تلاش‌ها و فعالیت‌های اتاق فکر و تبلیغات گسترده رسانه ای آن علیه لوایح مرتبط باFATF »گفت: در شرایطی که با تحریم‌های سخت و فشار حداکثری دشمنان مواجه هستیم، با پیامک‌های تهدیدآمیز به اعضای کمیسیون تلفیق مجلس می‌خواهند تا مانع از تصویب کلیات بودجه در این کمیسیون شوند.

اعلام حکم شبنم نعمت زاده تا آخر هفته/ ۲۰ سال حبس در انتظار دختر وزیر اسبق
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۰۰:۳۴

باشگاه خبرنگاران نوشت: حکم شبنم نعمت زاده در شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی از سوی قاضی مسعودی مقام صادر شد و تا آخر هفته اعلام می‌شود. براساس شواهد موجود در پرونده و کیفرخواست صادره از سوی دادسرا، پیش بینی می‌شود دادگاه، حکم ۲۰ سال حبس را برای شبنم نعمت زاده صادر کند

مهدی تاج استعفا کرد
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۱۵:۲۰

امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: متاسفانه پس از حمله قلبی صورت گرفته قبلی در ترکیه و معالجات صورت گرفته در این کشور، در روز چهارشنبه گذشته دومین حمله قلبی برای ریاست فدراسیون صورت گرفت که با توجه به مشکلات به وجود آمده و توصیه پزشکان مبنی بر دوری از استرس و فعالیت سنگین، ایشان تصمیم گرفتند ضمن انصراف از ادامه حضور، مطابق اساسنامه فعالیت‌های آتی توسط نایب رییس محترم انجام شود.

علی مطهری: چرا نباید لابی قوی با کنگره آمریکا داشته باشیم؟
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۱۱:۴۱

علی مطهری نوشت: مشکلات کشور ما صرفا راه حل اقتصادی ندارد، بلکه راه حل اقتصادی توأم با راه حل سیاسی دارد. تکیه بر توان داخلی کشور منافاتی با بهبود روابط ما با عربستان و امارات و حتی آمریکا ندارد. اگر نگران آرمانهای انقلاب هستیم باید بگویم که مثلا آرمان آزادی فلسطین با برقراری رابطه با عربستان و بهبود روابط با سایر کشورهای اسلامی و به طور کلی با اتحاد اسلامی بهتر تأمین می شود تا وضع فعلی. چرا ما نباید با استفاده از توان خود و ایرانیان خارج از کشور لابی قوی با کنگره آمریکا داشته باشیم و تلاشهای اسرائیل و عربستان را خنثی کنیم؟ ما نباید ریاضتهای غیرضروری اقتصادی بر مردم تحمیل کنیم. زمانی دشمن خاک ما را اشغال کرده است، در این صورت هر مقدار خسارت و تلفات برای آزادی سرزمین خود بدهیم جا دارد، ولی در شرایط فعلی وقتی راههایی برای عبور از بحران فعلی وجود دارد چرا استفاده نکنیم و ریاضتهای اقتصادی غیرضروری بر مردم تحمیل نماییم؟

تکذیب پیام روحانی به مجمع تشخیص درباره لوایح FATF
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۱۱:۴۱

وزارت امور اقتصادی و دارایی در اطلاعیه ای، اخبار برخی رسانه‌های گروهی مبنی بر ادعای یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص ارسال پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی از طریق دژپسند به این مجمع برای تعویق رای گیری در مورد لوایح دو گانه FATF را تکذیب کرد. در این اطلاعیه تأکید شده است: در حال حاضر که لوایح الحاق ایران به معاهده مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) و تامین مالی تروریسم (سی. اف. تی) توسط نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی قرار دارد، باید از هرگونه گمانه زنی و روایت سازی که در جهت جریان سازی برای اهداف سیاسی خاص استفاده می شود، پرهیز شود.

انتقاد تند مسیح مهاجری از مسئولان
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۱۱:۳۸

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: پوست قدرت، پوستین قدرتمندان و نقاب‌هائی که صاحب‌منصبان ما بر چهره دارند اگر کنار زده شوند و عملکردها با دقت بررسی شوند، همه به این نتیجه خواهیم رسید که ما هم شاه شده‌ایم. علامت شاهی اگر دلبستگی به القاب بود که ما هم این دلبستگی را داریم، اگر بی‌توجهی به معیشت مردم بود که ما هم بی‌توجهیم، اگر فاصله گرفتن از مردم بود که ما هم فاصله گرفته‌ایم، اگر گوش ندادن به حرف ضعفا بود که ما هم گوش نمی‌دهیم، اگر طبقاتی کردن جامعه بود که ما هم همین کار را کرده‌ایم و اگر ایجاد کارخانه مستضعف‌سازی بود که ما هم درحال حاضر رسماً می‌گوئیم 60 میلیون مستضعف داریم. ما حتی حاضر نیستیم نتیجه نظرسنجی‌ها را یک سانتیمتر دورتر از بولتن‌های بکلی سری منتشر کنیم. آیا واقعاً ما شاه نشده‌ایم؟!

ماجرای کم شدن بنزین از کارت‌های سوخت
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۱۱:۲۹

رئیس انجمن جایگاه داران استان اصفهان گفت: شرکت نفت برای کارت های سوخت سامانه ای طراحی کرده که تا زمانی که پیام «کارت خود را بردارید» بر روی صفحه مانیتور نازل نیامده، اگر افراد کارت خود را خارج کنند بین یک تا چهار لیتر بنزین از سهمیه آنها کسر می شود. پیمان کامران در پاسخ به این سوال که این میزان بنزین آیا به ذخیره جایگاه ها می رود یا خیر؟ افزود: این بنزین به ذخیره و حساب شرکت پالایش نفت بازمی گردد و به نوعی سهمیه مردم از بین می رود.

ویلموتس از ایران به فیفا شکایت کرد
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۱۱:۲۸

در حالی که فدراسیون در هفته های گذشته تاکید کرده پروسه فسخ قرارداد با ویلموتس ادامه دارد و طرفین به دنبال یک راهکار برای رسیدن به توافق هستند، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به صورت رسمی خبر از شکایت ویلموتس به فیفا و اقدام مشابه فدراسیون فوتبال خبر داد. جعفرپور گفت: آقای ویلموتس از ایران به فیفا شکایت کرده است. فدراسیون فوتبال هم از ایشان شکایت کرده و باید دید فدراسیون جهانی چه حکمی را در این ارتباط صادر خواهد کرد.

فیروزجا تغییر تابعیت را تایید کرد
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۱۱:۲۶

علیرضا فیروزجا موفق به کسب مدال نقره مسابقات سریع شطرنج قهرمانی جهان شد. او درباره احساسش از اینکه دیگر با پرچم ایران بازی نخواهد کرد، گفت: مشکلاتی بر سر راهم قرار داشت اما قدردان زحماتی هستم که در ایران برایم کشیده شد. اولین سوپر استاد بزرگ ایران در پاسخ به اینکه کدام کشور را برای ادامه فعالیت‌های شطرنج خود انتخاب کرده است؟ گفت: احتمالاً برای فرانسه بازی خواهم کرد زیرا اکنون آنجا زندگی می‌کنم. مهرداد پهلوان زاده رییس فدراسیون شطرنج ایران گفته بود: در شرایط کنونی از نظر قانونی تغییر پرچم برای فیروزجا وجود ندارد و حداقل تا شهریور ۱۴۰۰ باید زیر پرچم ایران در مسابقات حضور پیدا کند.

نظرات بینندگان