arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

از پشت میزت بلند شو!

چگونه می‌توان با تأثیر ساعت‌ها پشت‌میز‌نشینی مقابله کرد؟ واقعیتی انکارناپذیر است که ساعت‌ها پشت میز نشستن می‌تواند آسیب‌ها و عوارض بسیاری برای سلامت بدن ما به دنبال داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چگونه می‌توان با تأثیر ساعت‌ها پشت‌میز‌نشینی مقابله کرد؟ واقعیتی انکارناپذیر است که ساعت‌ها پشت میز نشستن می‌تواند آسیب‌ها و عوارض بسیاری برای سلامت بدن ما به دنبال داشته باشد.

امروزه بیشتر افراد حدود هشت ساعت یا بیشتر از زمان روزانه‌شان را پشت میز می‌گذرانند و همین موضوع مشکلات بسیاری را برای بدن آن‌ها به وجود می‌آورد. مسائلی اعم از فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و... همه این ها از آثار ساعت‌ها پشت میز نشستن، آن هم بدون تحرک است. در این مطلب سعی می‌کنیم راه‌هایی ارائه دهیم که تاثیرات منفی ساعت‌ها پشت میزنشینی را کاهش دهد.

قانون ۵۰ دقیقه

یکی از اولین کار‌هایی که باید در زمان پشت‌میزنشینی انجام دهید آن است که هر ۵۰ دقیقه یک بار از جای خود بلند شوید و کمی حرکت کنید. بهتر است در این فاصله زمانی، حدود ۱۰ دقیقه بدن خود را حرکت دهید و استراحت کنید. از جای خود برخیزید و کمی راه بروید، با حرکات کششی بدنتان را حرکت دهید و از بی‌تحرکی خارج کنید.

تعهد به پیاده‌روی

شاید خیلی مهم نباشد چه میزان پیاده‌روی می‌کنید، اما بهتر است که هر زمان کوتاهی هم که پیدا کردید به سراغ پیاده روی بروید و بدن خود را حرکت دهید.فاصله‌های زمانی بعد از ناهار، پارک کردن ماشین تا در منزل، مسیر خیابان و... فرصت‌های خوبی برای پیاده‌روی هستند.

بالا و پایین رفتن از پله‌ها

استفاده از برخی فرصت‌های کوتاه، کار هوشمندانه‌ای است که نباید از خیر آن به همین راحتی‌ها بگذرید. شما می‌توانید به سراغ ساده‌ترین فعالیت روزانه که شاید به نظرتان خیلی هم بی‌اهمیت بیاید، بروید و بدنتان را حرکت دهید. کافی است بالا و پایین رفتن از پله‌های آپارتمان خود را به هر اندازه‌ای هم که شده است به عنوان یک عادت حفظ کنید.

تمرین‌های ورزشی برای تمام بدن

بهتر است در طول روز خود ساعت‌هایی را خالی و آن را صرف ورزش‌هایی برای تمام بدن خود کنید. شما می‌توانید با انجام حرکات ورزش‌های پیلاتس، یوگا، شنا و... تمامی عضلات بدن خود را به کار بیندازید و آن‌ها را از کوفتگی و آسیب در امان نگه دارید.

انجام حرکات کششی

همان‌طور که گفته شد انجام حرکات کششی برای کسانی که ساعت‌ها پشت میز می‌نشینند از اهمیت زیادی برخوردار است. چرخش ستون فقرات به صورت نشسته: در همان حالت نشسته شانه‌ها و کمرتان را به صورت عمود بر پشت صندلی قرار دهید، صاف بنشینید و پاهایتان را نیز روی زمین بگذارید. بعد با کمک بازو‌ها بچرخید و خود را به سمت صندلی بکشید.

این کار را به هر دو طرف بدن انجام دهید و ستون فقرات، سینه و گردن خود را کشش دهید. پیچش گردن: برای باز کردن عضلات گردن خود به صورت صاف روی صندلی بنشینید و پاهایتان را روی زمین قرار دهید. چانه‌تان را به سمت سینه بیاورید و گوش سمت راست خود را روی شانه سمت راست بچرخانید.

برای آن که کشش شما افزایش یابد می‌توانید دست چپ‌تان را روی شانه راست قرار دهید و دست راست را بالای گوش چپ قرار دهید و به آرامی فشار را با دست به سمت سر خود انتقال دهید. کشش انگشتان: هر دو دست خود را روی میز، کف دست‌ها را رو به پایین و نوک انگشتان‌تان را به سمت بدن خود قرار دهید. حالا به سمت جلو خم شوید و کشش را به دستان خود انتقال دهید. این کار به انگشتان شما اجازه می‌دهد مقداری استراحت و سلامت خود را حفظ کنید.

 روزنامه خراسان

نظرات بینندگان