arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

وزیر علوم عنوان کرد؛ تأسیس مراکز حوزوی در برخی از دانشگاه‌ها

وزیر علوم با اشاره به تأسیس مراکز حوزوی در برخی از دانشگاه‌ها و تحصیل دانشجویان در این مراکز در اواخر هفته گفت: با توجه به لزوم شناخت کامل از ظرفیت های علمی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، هر چقدر شرایط همکاری مشترک اساتید بیشتر فراهم شود، قطعاً گسترش همکاری‌ها و تعمیق روابط علمی بیشتر خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر منصور غلامی،در آیین افتتاح نمایشگاه تخصصی - دائمی گفتمان انقلاب اسلامی «ویژه آثار برگزیده و برتر علوم انسانی - اسلامی» که با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و معاونان وزارت علوم در محل مدرسه فیضیه قم برگزار شد،طی سخنانی با بیان اینکه این نمایشگاه بسیار ارزشمند است و برای ایجاد آن زحمات زیادی از طرف مراکز دانشگاهی و حوزوی کشیده شده است، اظهار داشت: حضور بنده و همکارانم در این آیین نشان‌دهنده این است که بر آوردن انتظار از حوزه و دانشگاه در راستای خدمت‌رسانی به مردم و کشور به صورت کامل تحقق یابد و این مراکز علمی تمام توان خود را در این مسیر معطوف دارند.

وزیر علوم با بیان اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری وظایف و مسئولیت‌های مشخصی برای دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در جهت خدمت‌رسانی به کشور مشخص کرده‌اند، گفت: رشد و توسعه اصلی دانشگاه‌های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده تا جایی که در دو دهه اول انقلاب، همه کارشناسان بخش‌های مختلف را فارغ‌التحصیلان کشورمان تشکیل می‌دادند و در دهه سوم و چهارم نیز توانستیم در بخش پژوهش، فناوری و نوآوری به قدری پیشرفت کنیم که در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم و رتبه ۱۵ و ۱۶ علمی جهان را کسب کنیم تا جایی که مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان تاکید بر حفظ جایگاه علمی کشور داشتند.

وی افزود: امروز دانشگاه‌های کشور توفیقات فراوانی در صنایع مختلف به ویژه در صنایع دفاعی کشور کسب کرده‌اند و متولی بخش عمده‌ای از پروژه‌های صنایع دفاعی، دانشگاه‌ها بوده‌اند.

دکتر غلامی با اشاره به پیشرفت علمی کشور در حوزه‌های نانو، زیست فناوری و ماهواره گفت: در بخش علوم انسانی نیز اساتید زبده‌ای در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه داریم که یکی از موارد همکاری‌های مشترک همین بخش است که ان‌شاءالله آثار و تبعات به گونه‌ای پیش رود که نتایج آن در اختیار همه طالبان علم و دانش قرار گیرد.

وزیر علوم با اشاره به تأسیس مراکز حوزوی در برخی از دانشگاه‌ها و تحصیل دانشجویان در این مراکز در اواخر هفته گفت: با توجه به لزوم شناخت کامل از ظرفیت های علمی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، هر چقدر شرایط همکاری مشترک اساتید بیشتر فراهم شود، قطعاً گسترش همکاری‌ها و تعمیق روابط علمی بیشتر خواهد بود.

همچنین در این آیین آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه ۱۶ نهاد علمی به صورت مستقیم در ایجاد این نمایشگاه شرکت داشته‌اند، گفت: این نمایشگاه دائمی در اثر همگرایی، بدون هزینه و با روش اخلاص و جهادی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این نمایشگاه از ۳۰۰۰ جلد کتاب با ۲۵۰۰ عنوان رونمایی می‌شود، گفت: این اولین نمایشگاه در جمهوری اسلامی است که به صورت یک جا به معرفی آثار برگزیده و منتخب گفتمان انقلاب اسلامی می‌پردازد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در پایان این آیین، نمایشگاه گفتمان انقلاب اسلامی توسط وزیر علوم افتتاح شد. همچنین در حاشیه این آیین، تفاهم‌نامه همکاری وزارت علوم با مدیریت حوزه‌های علمیه توسط دکتر غلامی و آیت الله اعرافی به امضا رسید.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان