arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۲ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

کاخ سفید احتمال استعفای پامپئو را تکذیب کرد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت پامپئو به وی گفته است که قصد ندارد در انتخابات سنا نامزد شود و به همین دلیل همچنان وزیر خارجه آمریکا خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از آنکه رسانه‌های مختلف آمریکایی به نقل از منابع مطلع از احتمال کناره‌گیری «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور خبر دادند، امروز یک مقام ارشد کاخ سفید گفت پامپئو قصد استعفا ندارد.

«رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید که با شبکه «ای‌بی‌سی» گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه آیا حاضر است در وزارت خارجه جایگزین پامپئو شود، گفت: «مایک پامپئو وزیر خارجه فوق‌العاده‌ای است. او یکی از بهترین انتخاب‌های رئیس‌جمهور برای کابینه بوده است. من از شغلی که دارم راضی هستم و امیدوارم که او نرود. من هر روز با رئیس‌جمهور کار می‌کنم و از جایگاهی که دارم راضی هستم.»

او در مورد شایعه احتمال استعفای پامپئو برای شرکت در انتخابات سنا، گفت: «من حدودا دو شب پیش با او صحبت کردم، او گفت در انتخابات سنا نامزد نمی‌شود و به عنوان وزیر خارجه باقی خواهد ماند.»

این در حالی است که اخیرا گزارش‌های متعددی منتشر شده مبنی بر اینکه پامپئو به زودی وزارت خارجه آمریکا را ترک می‌کند تا در انتخابات سنا شرکت کند.

روزنامه «واشنگتن‌پست» این هفته گزارش داد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از حالا جست‌وجو برای یافتن جایگزین برای پامپئو را آغاز کرده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان