arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۳ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

ظریف در مسکو: روابط ایران با روسیه راهبردی است

وزیر امور خارجه ایران اظهار کرد: روابط ایران و روسیه روابطی راهبردی است و در همین چارچوب نیاز است به صورت مداوم هماهنگی، همفکری و رایزنی در مورد مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر داشته باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدجواد ظریف شامگاه یکشنبه (8 دی‌ماه) در هنگام ورود به روسیه در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفر خود به این کشور گفت: روابط ما با روسیه روابطی راهبردی است و در همین چارچوب نیاز است به صورت مداوم هماهنگی، همفکری و رایزنی در مورد مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه این سفر، بیست و هشتمین سفرش به روسیه در شش و نیم سال گذشته است، افزود: این نشان‌دهنده روابط تنگاتنگ دو کشور است.

ظریف ادامه داد: فردا (دوشنبه) فرصتی است که با وزیر خارجه روسیه در همه مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگوی مفصلی داشته باشیم.

این دیپلمات عالی‌رتبه ایران در مورد رزمایش مشترک اخیر ایران، چین و روسیه اظهار کرد: این رزمایش نشان‌دهنده این واقعیت است که ایران برای حفظ امنیت و آزادی کشتیرانی برای همه در آبراه بین‌المللی هرمز آمادگی دارد که همکاری و همراهی کند.

ظریف ادامه داد: از دیگر سو این موضوع نشان می‌دهد که کشورهای دیگری از قدرت‌های مهم جهانی نیز هستند که با سیاست‌های تنش‌آفرین در این منطقه همراهی نمی‌کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان