arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۸

وعده نتانیاهو: در چند سال آینده با برخی کشور‌های عربی توافقنامه صلح امضا می‌کنیم

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با طرح یک وعده جنجالی دیگر مدعی ایجاد توافق رسمی صلح در آینده نزدیک با کشورهای عربی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روزنامه جروزالم پست در روز دوشنبه، نتانیاهو دیشب در نشست حزب لیکود در تل آویو وعده داد که اسرائیل در چند سال آینده به عادی سازی و توافقنامه صلح با شماری از کشورهای عربی دست یابد.

رژیم صهیونیستی از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با حمایت این کشور روابط غیر رسمی با دولت های عربی ایجاد کرده است. کشورهای عربی متحد آمریکا در خاورمیانه مانند امارات، عربستان و بحرین نیز به صورت علنی از ایجاد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی استقبال کرده اند.

رژیم آل خلیفه ماه گذشته میزبان خاخام های سرزمین های اشغالی در کنفرانس بحرین با عنوان «آزادی های دینی» در جهت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود. دولت بحرین با عنوان این اقدام را به منظور تشویق برای سرمایه گذاری در اسرائیل انجام داده است.

وزیر امورخارجه امارات نیز هفته گذشته مقاله مجله انگلیسی اسپکت تیتور The Spectator تحت عنوان «دگرگونی اسلام، شکل گیری ائتلاف عربی-اسرائیلی در خاورمیانه» را در صفحه رسمی توئیتر خود با هدف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بازنشر کرد.

همچنین امارات میزبان رژیم صهیونیستی در نمایشگاه بین المللی اکسپو در دوبی خواهد بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه سخنان خود در نشست حزب لیکود دوباره وعده الحاق شهرک های غیرقانونی یهودیان در کرانه باختری به سرزمین های اشغالی را داد. وی همچنین از ایجاد توافق نظامی تاریخی با آمریکا با هدف آزادی عمل نظامی ارتش اسرائیل خبر داد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان