arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

زنجان سفید پوش شد

از اواخر وقت دوشنبه، آسمان زنجان برفی شد و اغلب مناطق این استان را سفید پوش کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: نفوذ سامانه بارشی به منطقه این استان را نیز تحت تاثیر خود قرار داد و امروز اوج فعالیت این سامانه خواهد بود.

سونا صرفی افرود: وزش باد نسبتا شدید نیز با سرعت ۳۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت مناطقی از این استان را در بر خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: به علت بارش برف و وزش باد نسبتا شدید، احتمال وقوع کولاک در مناطق کوهستانی و برفگیر و همچنین برخی مسیرهای ارتباطی این استان وجود دارد.

صرفی تصریح کرد: فردا /چهارشنبه ۱۱ دی ماه/ نیز احتمال اختلال در تردد وسایط نقلیه در جاده های کوهستانی و برفگیر وجود دارد و لازم است رانندگان برای سفر به این استان، نکات ایمنی را رعایت کرده و تجهیزات ایمنی زمستانی ازجمله زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

صرفی تصریح کرد: سامانه بارشی دیگری نیز از اواخر وقت پنجشنبه /۱۲ دی ماه/ وارد منطقه شده و روز جمعه استان زنجان را تحت تاثیر قرار داده و با بارش برف و باران مواجه خواهد کرد.
وی به وضعیت دمای استان زنجان در طی روزهای آتی اشاره کرد و افزود: دمای هوای زنجان از روز چهارشنبه تا پایان هفته، روند کاهشی خواهد داشت.
در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان