arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۰ دی ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج شگفت آور اولین نظرسنجی انتخاباتی برای انتخابات 98
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۶:۱۹

در حالیکه دو هفته از ارسال نظرسنجی انجام شده توسط یک نهاد دانشگاهی برای مسئولان وشخصیت‌ها می‌گذرد، هیچ یک از رسانه‌های اصلاح طلب و اصولگرا، حاضر به انتشار نتایج آن نشده اند. مهمترین نکته در این نظر سنجی کاهش نرخ مشارکت در انتخابات است که در آذرماه براساس اظهار شهروندان تهرانی، این نرخ ۲۱ درصد پیش بینی شده است. در مورد رای دادن به لیست‌های تایید شده توسط شخصیت‌های سیاسی نیز لیست اصلاح طلبان مورد تایید سید محمد خاتمی ۱۰ ونیم درصد، لیست اصولگرایان مورد تایید جامعتین و محمدباقر قالیباف ۱۰ درصد و لیست مورد تایید محمود احمدی نژاد ۱۶ درصد هوادار دارند که نشان دهنده ریزش جدی بدنه اجتماعی اصلاح طلبان و عدم جذب مخالفین دولت توسط اصولگرایان است.

واکنش سخنگوی قوه قضائیه به آمار ‎رویترز درباره حوادث آبان
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۱:۵۴

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه درباره آمار کشته شدگان حوادث آبان ماه با تکذیب این آمار گفت: این که گفته شده قوه قضائیه باید آمار کشته شدگان حوادث اخیر را اعلام کند، اشتباه است. این مسئولیت بر عهده شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه آن شورا است.

شبنم نعمت زاده به ۲۰ سال حبس محکوم شد
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۱:۳۲

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود از محکومیت شبنم نعمت زاده و احمدرضا لشکری پور به ۲۰ سال حبس خبر داد.

سی‌ان‌ان: داماد ترامپ با رشوه ۲.۵ میلیون دلاری وارد هاروارد شد
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۱:۲۴

شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد «جرد کوشنر» مشاور و داماد دونالد ترامپ با پرداخت رشوه‌ای به مبلغ ۲.۵ میلیون دلار توانسته بود وارد کالج هاروارد آمریکا شود. آلن کوه (Allen Koh) مدیر «آموزش نهادین» در آمریکا که آموزش کودکان فرصتی بزرگ در این کشور دنبال می‌کند به این شبکه خبری گفت: مسیرهای غیرقانونی زیادی برای ورود دانشجو به مراکز عالی دانشگاهی در آمریکا وجود دارد که پرداخت رشوه در قالب اهدای کمک‌های مالی صورت می‌گیرد. طبق گزارش سی‌ان‌ان، تحقیق‌های انجام شده نشان داده چارلز کوشنر مبلغ ۲.۵ میلیون دلار به کالج هاروارد کمک مالی کرده و بعد از آن پسرش جرد کوشنر، پذیرش این کالج را دریافت کرد و و وارد هاروارد شد. دن گلدن (Dan Golden) نویسنده کتاب « بهای پذیرش » (The Price of Admission) در این زمینه به سی‌ان‌ان گفت: بررسی‌های انجام شده از دانشجویانش نشان داده که جرد کوشنر یک دانشجوی پویا و نخبه نبوده است.

عبدالمهدی: خواستم حشد شعبی را درباره حمله مطلع کنم اما...
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۰:۲۲

عادل عبدالمهدی اعلام کرد، مارک اسپر با او تماس گرفته و او را در جریان نزدیک بودن زمان اجرای حمله‌ای نظامی به مواضع گردان‌های حزب‌الله عراق قرار داده بود. نخست‌وزیر مستعفی عراق اظهار کرد: تلاش کردم با حشد شعبی تماس بگیرم اما حمله به سرعت اجرا شد یک ساعت بعد از تماس مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نبود که حمله انجام شد. وی خاطرنشان کرد: اسپر بعد از انجام حمله برای صحبت درباره این موضوع تماس گرفت و من خشم شدید خود را به او ابراز داشته و بر مخالفت دولت عراق بر اتفاقی که افتاد، تاکید کرده و گفتم که تدابیر لازم را لحاظ خواهیم کرد.

فعالیت ۴۰ دانشگاه تحت عنوان «حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان»
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۰:۱۹

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوالی درخصوص فعالیت مراکز تحصیلات حوزوی در دانشگاه‌ها گفت: ایجاد و فعالیت این مراکز مساله جدیدی نیست. این مراکز که نخستین آن در بهمن ۱۳۷۷ ایجاد شده، هم‌اکنون تحت عنوان «حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان» در قریب به ۴۰ دانشگاه کشور فعالیت می‌کنند.

یک معافیت مالیاتی ۶ هزار میلیارد تومانی
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۰۹:۵۳

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: علاوه بر بازیگران سینما و تلویزیون که از پرداخت مالیات معافند، یک معافیت مالیاتی شش هزار میلیارد تومانی هم وجود دارد که بودجه‌نویسان به سراغ آن نرفته‌اند. گزارش‌ها نشان می‌دهند گردش مالی سالانه موسسات آموزشی و کنکوری 40 هزار میلیارد تومان و هزینه ماهانه تبلیغات آنها در صدا و سیما بیش از 500 میلیارد تومان است. بدین ترتیب مالیات این موسسات، شش هزار میلیارد تومان می‌شود که اگر گرفته شود می‌تواند کمکی به بودجه کشور باشد.

سقوط اتوبوس اصفهان - تبریز به دره در جاده زنجان با ۵ کشته
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۰۹:۵۱

جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز سقوط یک دستگاه اتوبوس مسافری اصفهان - تبریز در کیلومتر ۱۰ آزادراه زنجان - تبریز از ارتفاع ۱۲ متری و واژگونی بر سقف پنج فوتی و پنج مصدوم برجا گذاشت. وی اظهار داشت: این اتوبوس مسافری از اصفهان به مقصد تبریز درحال تردد بود که به علت تخطی راننده از سرعت مطمئنه و لغزندگی جاده از مسیر خارج شد. عظیمی افزود: کشته شدگان یک زن، یک پسربچه ۱۲ ساله و سه نفر از آنها نیز مرد هستند و احتمال اینکه تعداد کشته شدگان و مصدومان بیشتر باشد وجود دارد.

پمپئو به دبیرکل سازمان ملل: حمله به مواضع حشد شعبی، پاسخی به ایران بود
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۰۹:۵۰

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر دوشنبه اعلام کرد مایک پمپئو در تماس تلفنی خود با آنتونیو گوترش درباره حملات اخیر در عراق که از نظر آنها یک آمریکایی کشته و جان تعداد زیادی از آمریکایی‌های دیگر به خطر افتاده بوده است، تبادل نظر کرد. این بیانیه می افزاید وزیر خارجه آمریکا بار دیگر تکرار کرد اقدامات دفاعی اتخاذ شده از سوی آمریکا در پاسخ به آنچه که تجاوزات ایران خوانده شد، انجام شده است.

پیشنهاد جدید مجلس درباره بنزین: تک نرخی و ۱۵۰۰ تومان
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۰۹:۵۰

بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: پیشنهاد تک نرخی کردن بنزین را با تعداد امضا بالا به هیات رئیسه دادیم تا در اولویت قرار گیرد که محقق نشد و همین موضوع را در بودجه ٩٩ پیشنهاد دادیم و در کمیسیون تلفیق در تبصره ۱۴ مطرح خواهد شد که ظاهرا به این تبصره هنوز نرسیده‌اند، هر زمانی که از ما دعوت کنند آن‌جا توضیحات لازم را خواهیم داد هرچند که خود اعضای کمیسیون به حقایق آگاه هستند و می‌دانند مردم تحت فشارند. وی گفت: امروز مردم می‌گویند بسته‌های معیشتی را نمی‌خواهیم و بنزین را گران نکنید، پیشنهاد ما این است که بنزین هزار و ۵۰۰ تومان شود بسته‌های معیشتی به جای آن که به ۶۰ میلیون نفر داده شود به ۱۰ میلیون نیازمند واقعی داده شود.

رهبر معظم انقلاب در حوادث ۸۸: اینکه گفته می‌شود «مرگ بر فلان»، برای ما بد نیست
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۰۹:۴۶

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، به دیدار خانواده روح الامینی با رهبر انقلاب در سال 88 اشاره کره و نوشته است: بعد از تسلیت رهبر انقلاب به این خانواده که برای چندمین‌بار صورت می‌گرفت، آنها دو مطلب را به آقا میگویند: گلایه از اینکه کار ما خوب دنبال نمی شود و با عناصر سطح بالا برخورد نمی شود. رهبر انقلاب علاوه بر آنچه قبلاً انجام شده بود، از مسئولین دفترشان میخواهند مسئله را پیگیری کنند. و امّا دوّمین ناراحتی‌شان را این‌گونه مطرح می کنند: عدّه‌ای اهانتهایی به شما روا می دارند و این تحمّلش برای ما سخت است و ما را زجر می دهد. آقا متذکّر می شوند که آدم اگر خودش را به این چیزها مشغول کند از مبانی و اصول دور می شود. ما دنیا را تکان دادیم، انقلاب همان خطّی را که شروع کرده تداوم می دهد و هنوز دنیا را تکان می دهد. اینکه گفته می شود مثلاً مرگ بر فلان، برای ما بد نیست و چیز تازه‌ای هم در انقلاب نیست. منافقین تابلوهایی را علیه امام بر سر چهارراه‌ها نصب می کردند. من خدمت امام رسیدم. به امام گفتم بد نیست به‌جای این دروغ‌پردازی‌هایی که درباره‌ شما می کنند بعضی از این شعارهای مرگ بر فلان را برای تعدیل نفس، علیه ما سر دهند. این فحشها برای نفس ما خوب است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۰۹:۴۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان