arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

جزئیات اتصال بزرگراهی تبریز به ارمنستان / ایران به کریدور بین‌المللی تبدیل می‌شود

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به این که اتصال تبریز به مرز ارمنستان برای کل کشور اهمیت دارد گفت: اگر تبریز را به مرز ارمنستان وصل کنیم، ارمنستان هم بزرگراهی می‌سازد که به کریدور بین المللی تبدیل می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خیرالله خادمی صبح امروز در آیین کلنگ‌زنی ایستگاه خاوران راه‌آهن میانه ـ تبریز، ظرفیت بالای ترانزیتی آذربایجان شرقی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با وجود مشکلات مالی اقدامات زیادی در زیرساخت حمل و نقل کشور انجام شده که توجه به این استان بر اساس‌ ظرفیت‌ها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در کل کشور نزدیک به یک هزار و 160 کیلومتر آزادراه در دست اجرا داریم افزود: فقط 300 کیلومتر آزادراه در این استان ساخته می‌شود که این عدد بزرگی است و یک چهارم کل آزادراه‌های کشور است.

معاون وزیر راه وشهرسازی از احداث 3300 کیلومتر مسیر ریلی خبر داد و گفت: سه مسیر مهم ریلی در این استان ساخته می‌شود که پروژه میانه ـ تبریز، بستان‌آباد ـ سراب ـ اردبیل و میانه ـ اردبیل هم از این استان رد خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه 7800 کیلومتر بزرگراه در کشور در دست اجراست، خاطر‌نشان کرد: کل بزرگراه‌ها 17 هزار کیلومتر است که 40 درصد آن در دست اجراست و سالانه 1200 کیلومتر بهره برداری می‌شود.

وی افزود: اتوبان تبریز ـ اهر تا بهار سال آینده تمام می‌شود، از پروژه سراب ت اردبیل، سال آینده تا سراب 4 خطه خواهد شد و اتوبان‌های ورزقان ـ ارمنستان و شبستر ـ خوی هم در دست اجراست که در مجموع، در تمام محورهای مراکز جمعیتی این استان زیرساخت حمل و نقل بهبود یافته و شدت کار افزایش یافته و قابل قیاس با گذشته نیست.

خادمی با اشاره به این که اتصال تبریز به مرز ارمنستان برای کل کشور اهمیت دارد، ابراز داشت: اگر تبریز را به مرز ارمنستان وصل کنیم، ارمنستان هم بزرگراهی می‌سازد که به کریدور بین‌المللی تبدیل می‌شود.

وی ویژگی‌های خط آهن میانه ـ تبریز را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این پروژه که بخش عمده آن توسط رئیس جمهور افتتاح شد، 5 ساعت مسیر تبریز به تهران را کاهش داده و اولین پروژه دو خطه کشور از ابتدای طراحی است که 65 میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری معادل دو برابر بزرگ‌ترین سد کشور صورت گرفته و تاکنون 1860 میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی هدف این پروژه را برای اقتصادی شدن، رسیدن به تبریز و اتصال به ایستگاه قدیم راه‌آهن تبریز عنوان کرد و افزود: آذربایجان شرقی ارزش زیادی برای ترانزیت کالا دارد لذا باید ریل سریعاً به تبریز برسد که برای تحقق آن، به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان