arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

کارگردان کلمبیایی: «متری شیش و نیم» از «ایرلندی» بهتر است

نشریه «ایندی‌وایر» در نظرسنجی از کارگردانان برجسته سینمای جهان، اقدام به معرفی برترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشریه «ایندی‌وایر» در نظرسنجی از کارگردانان برجسته سینمای جهان، اقدام به معرفی برترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ کرد.

نشریه «ایندی‌وایر» در نظرسنجی از ۳۶ کارگردانان برجسته سینمای جهان از آنها خواسته تا هر یک۱۰ فیلم برتر سال سال ۲۰۱۹ را انتخاب کنند و چیرو گوئرا کارگردان کلمبیایی که ساخت فیلم‌های مهمی چون «آغوش مار» و «پرندگان عبوری» را در کارنامه دارد، فیلم ایرانی «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی را در رتبه سوم ۱۰ انتخاب خود قرار داد.

«گوئرا» درباره انتخاب فیلم «متری شیش و نیم» نوشت: امسال سالی فوق العاده برای تریلرهای جنایی از «ایرلندی» اسکورسیزی تا «خائن» مارکو بلوچیو بود، اما چه خواهید گفت اگر بهترین آن از ایران باشد. به عنوان یکی از طرفدران قدیمی سینمای ایران، فیلم «متری شیش و نیم» جهانی کاملا جدید از احتمالات را گشود، فیلمی تاثیرگذار، قدرتمند، پرتنش و عمیق.

این سینماگر کلمبیایی فیلم‌های «این باید بهشت باشد» ساخته «الیا سلیمان» و «یک روز سفید سفید» از «هلینور پالمسون» را در رتبه‌های اول و دوم، ۱۰ فیلم برتر سال قرار داده است و پس از فیلم «متری شیش و نیم» که جایگاه سوم را به خود اختصاص داده به ترتیب فیلم‌های «زیر دریاچه نقره‌ای» (دیوید رابرت میشل)، «سوغات» (جوانا هاگ)، «صدای متال» (داریوس ماردر)، «من بدنم را از دست دادم» (جرمی کلاپین)، «باکورا» (کلبر مندئونسا فیلهو، جولیانو دورنلس) و سفر طولانی به شب (بی گان) قرار گرفته‌اند.

در این نظرسنجی سینماگرانی چون الیویه آسایاس، بونگ جون هو، سوفیا کاپولا، گیرمو دل‌تورو، و ... شرکت کردند.

اَنگل، ایرلندی، روزی روزگاری در هالیوود، جواهرات تراش‌نخورده، فانوس دریایی، درد و افتخار، ۱۹۱۷، جوکر، داستان ازدواج، جوجو ربیت، زنان کوچک، پرتره یک زن در آتش، میدسامر، ۱۰ فیلم برتر ۲۰۱۹ به انتخاب گیرمو دل‌تورو هستند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان