arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

محسن هاشمی: بهره برداری از متروی گلشهر- هشتگرد، آزمایشی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: افتتاح خط متروی گلشهر – هشتگرد، به صورت آزمایشی است زیرا سیستم سیگنالینگ آن کامل نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محسن هاشمی: بهره برداری از متروی گلشهر- هشتگرد، آزمایشی استمحسن هاشمی روز سه شنبه در حاشیه یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران افزود: این خط به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیده است و بتدریج همه مشکلات آن برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این خط هر روز  تنها دو ساعت از ساعت ۱۱ تا ۱۳ خدمات رسانی می کند و مسافران به صورت رایگان جابجا می شوند.

رییس شورای شهر تهران در باره کمبود بخش مخابرات خط متروی گلشهر - هشتگرد اظهارداشت: چون این خط روی زمین است،  با استفاده از موبایل، مشکل ارتباط تلفنی آن قابل حل است.

هاشمی یادآور شد: با این همه،  سیستم سیگنالینگ این خط کامل نشده  که موضوع حساسی است و باید تکمیل شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاران که چرا نسبت به افتتاح ناایمن این خط اعتراضی نشده است؟، اظهارداشت:  هر افتتاح مراحلی دارد،   ابتدا خط آماده بهره برداری و تست سرد است،  سپس تست گرم انجام می شود و بعد از آن برای احصای مشکلات خطوط، افتتاح آزمایشی داریم.

وی یادآور شد: این خط توسط دولت تکمیل شده و بهره برداری آن به شهرداری تهران واگذار شده است.

هاشمی با بیان اینکه پیش از این زمانی که در حال ساخت خط ۵  بودیم، توسعه آن تا هشتگرد مطرح بود، گفت: زمانی که من مدیر عامل مترو بودم، به دلیل کمبود بودجه، اعلام کردم ساخت بخش گلشهر به هشتگرد در اولویت ما نیست و دولت ساخت آن را به عهده بگیرد.

وی تاکید کرد: در واقع این پروژه همان پروژه قدیمی است که با تأخیر ۲۵ ساله به اتمام رسیده است.

 

ارایه گزارش شورایاری ها در جلسه غیر رسمی

رییس شورای اسلامی شهر تهران  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش شورایاری های منطقه ۱۶ و محله باغ آذری اظهار داشت: شورایار این منطقه در خصوص مشکلات عمده محله و راه کارهای حل مشکلات به اعضای شورا گزارش داد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا گزارش شورایاری در حالی ارایه شد که اعضای شورا به حد نصاب نرسیده بودند؟، گفت: این گزارش رسمی نیست.

به گفته هاشمی، همچنین مقرر شده است از این هفته، شورای شهر تهران روزهای سه شنبه نیز جلسات علنی برگزار کند.

وی پرونده باغات را از جمله موضوعات در دستور کار شورای شهر برشمرد و ابراز امیدواری کرد این موضوع تا پایان سال به نتیجه برسد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان