arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

نخست‌وزیر عراق خواستار تخلیه فوری سفارت آمریکا شد

نخست‌وزیر عراق از معترضان مقابل سفارت آمریکا خواست تا فورا این مکان را ترک کنند و متخلفان را به اشد مجازات تهدید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست‌وزیر عراق خواستار تخلیه فوری سفارت آمریکا شد«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق، امروز (سه شنبه - 31 دسامبر) از کلیه تظاهرات‌کنندگان خواست تا فورا ازسفارت آمریکا در بغداد دور شوند.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «دجله» منتشر شد، اعلام کرد: حمله آمریکا به یگان‌های نظامی ما در روز 29 دسامبر، از سوی دولت در بالاترین سطح محکوم شد و دولت مجموعه اقدامات و تدابیری برای این مسئله در راستای تامین حاکمیت عراق و امنیت شهروندانش اتخاذ کرد.

عبدالمهدی افزود: مراسم بزرگ تشییع پیکر شهدای [این تجاوز آمریکا] بخشی از وفاداری به خون پاک آنها به شمار می‌رود اما این کار می‌بایست به دور از تعدی به ساختمان‌های سفارتخانه‌هایی که مسئولیت حمایت و تامین امنیت آنها بر عهده دولت عراق است، باشد.

نخست‌وزیر عراق از همه خواست تا فورا محل سفارت را ترک کنند زیرا هرگونه تعدی و اقدام علیه سفارت‌خانه‌ها و مراکز دیپلماتیک با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه خواهد شد و متخلفات به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

هزاران عراقی صبح امروز، پیکرهای شهدای الحشد الشعبی را تشییع و مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع و اعتراض کردند.مردم معترض ضمن اعلام برپایی تحصنِ باز  برابر سفارت آمریکا خواهان بسته شدن آن و اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند.برخی از معترضان نیز بخشی از حصار بیرونی سفارت آمریکا را آتش زدند

منبع: فارس
نظرات بینندگان