arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

ادامه اعتصاب در فرانسه؛ همه پالایشگاه‌ها تعطیل می‌شود

به دنبال توقف تولید در دو پالایشگاه فرانسه در جریان هفته گذشته اعتصاب‌ها علیه اصلاحات بازنشستگی، در اقدامی جدید پس از مشورت تلفنی با اتحادیه‌های نفتی این کشور، برای توقف همه پالایشگاه‌ها در روزهای آتی، تصمیم‌گیری شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ادامه اعتصاب در فرانسه؛ همه پالایشگاه‌ها تعطیل می‌شودبه گزارش روز سه‌شنبه روزنامه «لکسپرس» ، کنفدراسیون عمومی کار فرانسه به عنوان یکی از اصلی‌ترین اتحادیه‌های کارگری در این کشور خواستار یک رویداد بزرگ جدید در چارچوب اعتصاب‌ها علیه اصلاحات بازنشستگی شد.

«تیه‌ری دوفرن» نماینده عمومی این اتحادیه در شرکت نفتی توتال، در گفت و گو با «فرانس اینفو تی وی» خواستار تعطیلی همه پالایشگاه‌های کشور از هفتم تا دهم ژانویه در برابر اصلاحات بازنشستگی شد. او گفت که این تصمیم پس از مشورت با تمام اتحادیه‌های نفتی گرفته شده است.

همچنین به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی که اعتصاب‌ها علیه اصلاحات بازنشستگی امروز - سه‌شنبه - به بیست و هفتمین روز خود رسیده است، شرکت راه‌آهن فرانسه اعلام کرد که قصد دارد در طول تعطیلات نخستین هفته سال نو میلادی دو سوم قطارهای تندرو را راه‌اندازی کند. «پیر ماتوشه» یکی از مدیران شرکت راه آهن فرانسه گفت که روز شنبه تقریبا" در مارسی و لیل، خدمات عادی را خواهیم داشت.

روزنامه لزکو فرانسه هم نوشت: در بیست و هفتمین روز از درگیری های اجتماعی علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی، امروز نیمی از قطارهای تندرو و قطارهای اکسپرس درحال سرویس دهی هستند. اما اختلال در حوزه حمل و نقل شهری پاریس همچنان ادامه دارد.

مکرون عصر امروز درباره اصلاحات بازنشستگی صحبت می‌کند
این روزنامه فرانسوی همچنین نوشت: امانوئل مکرون عصر امروز در مورد برنامه دولت در خصوص اصلاحات بازنشستگی در  چارچوب یک سیستم بازنشستگی جهانی صحبت خواهد کرد.

اعتصاب‌ها در فرانسه علیه اصلاحات بازنشستگی که امروز به بیست و هفتمین روز خود رسیده همچنان ادامه دارد؛ روز گذشته معترضان حرکت قطارها و اتوبوس‌ها ‌را مسدود کردند.

ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه چهارشنبه ۲۰ آذر، طرح اصلاح نظام بازنشستگی در این کشور شامل ۴۲ برنامه مجزا را رونمایی و اعلام کرد؛ اصلاحات جزئی در بازنگری این طرح اولیه انجام خواهد شد.

بر اساس این طرح، فرانسوی‌های متولد پیش از سال ۱۹۷۵ مشمول این طرح نمی‌ شوند و سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می‌یابد. با این حال، معترضان به این طرح، ‌از خواسته خود عقب‌ نشینی نکرده و حذف کامل آن را خواستارند. اما دولت معتقد است به تعویق افتادن این طرح، هزینه‌ اجرای آن در دولت‌ های آینده را دوچندان می‌کند. 

اصلاح نظام بازنشستگی از وعده‌های انتخاباتی مکرون بوده که بر تحقق آن اصرار دارد. رئیس جمهوری فرانسه در اظهارات پیشین خود اعلام کرده بود یک اصلاح پیرامون سِن محوری که نقطه تنش اصلاحات بویژه با کنفدراسیون عمومی کار بوده، امکان‌پذیر است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان