arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

ترامپ از نهایی شدن مرحله نخست توافق تجاری با چین خبر داد

رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه‌شنبه در پیامی توئیتری از نهایی شدن مرحله نخست توافق تجاری با چین خبر داد و تاریخ امضای این توافق را اعلام کرد. من روز ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) توافق تجاری بسیار بزرگ و جامع‌مان با چین را امضا خواهم کرد. این مراسم در کاخ سفید برگزار خواهد شد. نمایندگان رده بالای چین حاضر خواهند بود. در تاریخی دیگر به پکن خواهم رفت، جایی که گفت‌وگوها بر سر مرحله دوم آغاز خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز (سه‌شنبه) از نهایی شدن توافق تجاری با چین خبر داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر نوشت: «من روز ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) توافق تجاری بسیار بزرگ و جامع‌مان با چین را امضا خواهم کرد. این مراسم در کاخ سفید برگزار خواهد شد. نمایندگان رده بالای چین حاضر خواهند بود. در تاریخی دیگر به پکن خواهم رفت، جایی که گفت‌وگوها بر سر مرحله دوم آغاز خواهند شد.»

اوایل ماه جاری میلادی بود که چین و آمریکا از حصول توافق در فاز نخست مذاکرات تجاری با یکدیگر خبر دادند تا از این طریق به ماه‌ها مذاکرات و بیش از یک سال تنش تجاری پایان دهند.

در قالب این توافق قرار است آمریکا اعمال تعرفه بر کالاهای چینی را کاهش داده و در عوض چین هم واردات از آمریکا را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. چین قصد داشت بر واردات چند کالای آمریکایی نظیر ذرت، گندم،‌ خودرو و قطعات یدکی تعرفه اعمال کند، اما پس از اعلام توافق، از اجرای این اقدام منصرف شده است.

پکن اعلام کرده لغو تعرفه واردات در دیگر کالاهای آمریکایی را تا دور بعدی مذاکرات لغو نخواهد کرد.

با آنکه ترامپ اعلام کرده مذاکرات برای فاز دوم توافق تجاری به سرعت آغاز خواهد شد، چینی‌ها می‌گویند این مذاکرات به نحوه اجرای فاز نخست توافق بستگی دارد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان