arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

حکم قصاص آرمان پسر ۲۳ ساله‌ متهم به قتل، به مدت ۳۰ روز متوقف شد

آرمان عبدالعالی پسر ۲۳ ساله‌ای که ۶ سال پیش به اتهام قتل دوستش «غزاله» به زندان افتاده بود و قرار بود حکم اعدامش ساعت ۵ صبح امروز ۱۱ دی اجرا شود، از پای چوبه دار نجات یافت و حکمش به مدت ۳۰ روز متوقف شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پدر آرمان از مهلت یک‌ماهه قاضی به آرمان خبر داده و گفته که حکم اعدام موقتا به تعویق افتاده است.

پدر آرمان گفت: خانواده محترم غزاله با عطوفت، به آرمان مهلت یک‌ماهه دادند. امیدواریم در این مدت بتوانیم رضایت ایشان را کسب کنیم.

خانواده غزاله سحرگاه امروز در محل اجرای حکم اعدام حاضر شده بودند و پس از انجام تشریفات قانونی اجرای حکم اعدام، آرمان پای چوبه دار رفت. اما هنوز از علت مهلت دادن برای اجرای حکم خبری ارسال نشده است.

حسین شاملو احمدی، وکیل آرمان با تایید خبر توقف حکم اعدام پسر جوان، اعلام کرد بامداد امروز چهارشنبه خانواده غزاله به آرمان یک ماه فرصت دادند و اجرای حکم موقتا متوقف شد.

او گفت: خانواده غزاله کار بزرگی انجام دادند که خانواده آرمان از لطف و مهربانی ایشان تشکر می‌کنند و امیدواریم بتوانیم به صلح و سازش برسیم.

در این میان، عبدالصمد خرمشاهی دیگر وکیل آرمان عبدالعالی در خصوص صحت و سقم این خبر گفت: دستور توقف حکم اعدام به بنده اعلام نشده است. البته برای اجرای حکم هم نامه‌ای برای من به عنوان وکیل پرونده ارسال نشده بود.

وی با بیان اینکه امروز خبرهایی در خصوص احتمال به تعویق افتادن اجرای حکم آرمان به صورت غیررسمی به بنده گفته شد ولی رسماً از سوی مراجع قضایی خبری داده نشده است، گفت: در صورت ورود رئیس قوه قضائیه به پرونده شاید زمان اجرای حکم به تعویق بیفتد و در صورت تعویق اجرای حکم، امیدواریم به ابهامات پرونده رسیدگی دقیقی شود.

منبع: رکنا

نظرات بینندگان