arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

الیزابت وارن: ترامپ، آمریکا را به جنگ نزدیک‌تر کرده / او در دروغگویی و قانون‌شکنی جسورتر شده

سناتور دموکرات نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 ایالات متحده با متهم کردن رئیس‌جمهور کنونی این کشور به نزدیک کردن آمریکا به جنگ، گفت ترامپ در دروغگویی و قانون‌شکنی جسورتر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سناتور «الیزابت وارن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا در واکنش به حمله هوایی این کشور علیه گروه حزب‌الله عراق در شهر مرزی قائم، گفت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده در حال نزدیک کردن این کشور به جنگ است.

وارن در صفحه توئیتر خود نوشت: «تصمیم بی‌ملاحظه ترامپ در خزوج ار توافق هسته‌ای ایران و حالا در انجام حمله هوایی به عراق بدون رضایت دولت عراق، ما را به جنگ نزدیک‌تر کرده و جان نیروها و دیپلمات‌های آمریکایی را به خطر انداخته است. ما باید به جنگ‌های بی‌انتها پایان دهیم نه اینکه [جنگ] جدیدی شروع کنیم».

جنگنده‌های ارتش آمریکا، یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد. منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دستکم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

وارن همچنین طی سخنرانی انتخاباتی در ایالت «ماساچوست» به فرایند استیضاح ترامپ در کنگره آمریکا نیز اشاره‌ای کرده و گفت اگر او را از ریاست‌جمهوری کنار نگذارند، «با تقلب راه خود را در انتخابات مجدد باز می‌کند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این سناتور آمریکایی در این باره توضیح داد: «طی 12 ماه قبل، رئیس‌جمهور در دروغگویی‌هایش جسورتر و در قانون‌شکنی بی‌پرواتر شده است. با این حال، جمهوری‌خواهان در کنگره به مدافعان بی‌جرأت و متملق جرائم او (ترامپ) تبدیل شده‌اند».

مجلس نمایندگان آمریکا چندی پیش با اکثریت آرا هر دو بند طرح استیضاح ترامپ را به تصویب رساند تا او سومین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا لقب بگیرد که استیضاح می‌شود.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در دو مرحله بر سر این دو بند رأی‌گیری کردند. ابتدا بند «سوءاستفاده از قدرت» به رأی گذاشته شد که با ۲۳۰ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف مورد موافقت قرار گرفت. قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا دیگر بند این قطعنامه که به اتهام «ممانعت در تحقیقات کنگره» مربوط می‌شد را نیز به تصویب رساندند. این بند با ۲۲۹ رأی مثبت و ۱۹۸ رأی منفی به تصویب رسید.

منبع: فارس
نظرات بینندگان