arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

جواد لاریجانی: ما باید پاسخ خود به مسائل بین المللی را آتش به اختیار بدهیم

دبیر سابق ستاد حقوق بشر با بیان اینکه پاسخ گویی از مسائل مهم در حوزه بین الملل است، گفت: نباید از هیچ فرصتی برای دفاع از اسلام بگذریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد جواد لاریجانی دبیر سابق ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اظهار کرد: حدود سه سال بنده درباره تحول در ستاد حقوق بشر بحث کردم و نسبت به رئیس جدید ستاد حقوق بشر حساسیت داشتم، زیرا نسبت من با ستاد حقوق بشر مانند نسبت مادر به فرزند است.

وی افزود: اصل اینکه قوه قضاییه به مسائل مرتبط با حقوق بشر توجه دارد از یادگار‌های آیت الله یزدی است.

لاریجانی بیان کرد: در اواخر دوره ریاست آیت الله یزدی کلید ایجاد ستاد حقوق بشر زده شد و سرانجام ستاد حقوق بشر و معاونت امور بین الملل در زمان ریاست آیت الله شاهرودی در قوه قضاییه ایجاد شد.

وی افزود: در دوره دوم کار آیت الله شاهرودی در قوه قضاییه ستاد حقوق بشر به یک ستاد فرا قوه‌ای تبدیل شد و نهاد‌های دیگر مانند نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات با این ستاد همکاری کردند.

وی افزود: در دوره کار آیت الله لاریجانی در ستاد حقوق بشر گسترش پیدا کرد و ایشان اعتقاد داشتند که باید بحث‌های فقهی و نظری در ستاد حقوق بشر مطرح شود؛ به عنوان مثال ما در صحنه بین المللی مسائل حقوقی خودمان را برمبنا دین مطرح می‌کنیم.

لاریجانی بیان کرد: یکی از مسائل مهم در مسائل بین الملی پاسخ گویی است یعنی اگر کشور در مورد ما اظهار نظری کند ما باید به سرعت پاسخ آن‌ها را با توجه به مسائل و جنبه‌های سیاسی و بین المللی بدهیم و نباید از هیچ فرصتی برای دفاع از اسلام بگذریم.

دبیر سابق ستاد حقوق بشر با بیان اینکه ما باید پاسخ خود به مسائل بین المللی را آتش به اختیار بدهیم، تصریح کرد: ستاد حقوق بشر شأن خودش را دارد. ستاد حقوق بشر دارای مجوز شورای عالی امینت ملی و تائید مقام معظم رهبری را دارد.

لاریجانی گفت: آقای باقری کنی جوان است و ما باید فرصت دهیم این نسل مدیریت را به دست بگیرند؛ لازم است از آقای رئیسی تشکر کنم، زیرا ایشان در طول این مدت از ستاد حقوق بشر حمایت کردند.

وی افزود: من تعهد شرعی و اخلاقی برای حمایت از آقای رئیسی دارم، زیرا ایشان منصوب مقام معظم رهبری هستند و از نظر اخلاقی نیز بنده با ایشان بیش از ۳۵ سال است که رفیق هستم.

لاریجانی گفت: امروز اول سال ۲۰۲۰ است و نمره آقای باقری کنی هم ۲۰ است.

نظرات بینندگان