arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
بسیاری از واحدهای تولیدی کشور تعطیل و یا در آستانه تعطیلی قرار دارند؛

آیت الله رفسنجانی: باید وابستگی بودجه به در آمد نفت حذف می شد، اما بیشتر شد

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نقش قشر کارگر در بعد از انقلاب اسلامی در عرصه‌های دفاع مقدس، سازندگی و پیشرفت و تولید اشاره و تصریح کرد: این تولیدگران نجیب، متدین و زحمتکش همواره در مقاطع گوناگون و حساس کشور احساس وظیفه کرده‌اند و چشم‌داشتی هم جز سعادت و آبادانی ایران عزیز نداشته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از تشکّل‌های کارگری و اعضای خانه کارگر به مناسبت سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی، کارگران را سهامداران اصلی انقلاب اسلامی خواند و با اشاره به نقش غیرقابل انکار این قشر عزیز در قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: کارگران همان‌گونه که در تولید و ارتزاق مردم نقشی اساسی ایفا کرده‌اند، در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب و نظام اسلامی نیز ایثارگرانه حضور یافتند و ضربه نهایی را با بستن شیرهای نفت بر روی استکبار و رژیم تا بن دندان مسلح پهلوی وارد کردند.

به گزارش انتخاب،آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نقش قشر کارگر در بعد از انقلاب اسلامی در عرصه‌های دفاع مقدس، سازندگی و پیشرفت و تولید اشاره و تصریح کرد: این تولیدگران نجیب، متدین و زحمتکش همواره در مقاطع گوناگون و حساس کشور احساس وظیفه کرده‌اند و چشم‌داشتی هم جز سعادت و آبادانی ایران عزیز نداشته‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به مشکلات واحدهای تولیدی و تولیدگران اشاره کرد و آنان را نیازمند حمایت جدّی مسئولین کشور خواند و افزود: تولید، صنعت و کشاورزی کشور در حال حاضر از کمبود تسهیلات و نقدینگی، مواد اولیه، قیمت‌گذاری‌های مصنوعی و تحمیلی رنج می‌برد، به‌گونه‌ای که بسیاری از واحدهای تولیدی کشور تعطیل و یا در آستانه تعطیلی قرار دارند.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر لزوم کاهش سالیانه 10 درصدی وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی، گفت: بنا بر این بوده که در سال آخر برنامه پنج ساله پنجم، وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی حذف و کشور با درآمدهای مالیاتی، عوارض و تولید و سایر درآمدها اداره شود که نه تنها این امر تحقق نیافته، بلکه وابستگی به نفت بیش از گذشته نیز شده است.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نفت و منابع زیرزمینی کشور را سرمایه ملّی و متعلق به نسل فعلی و آیندگان خواند و با اشاره به درآمدهای بالای نفتی کشور در سالیان اخیر گفت: اگر ما نتوانیم به اندازه هر یک دلار درآمد نفتی و استفاده از ثروت‌های زیرزمینی به همان اندازه در روی زمین تولید ثروت و سرمایه کنیم به فرزندان و آیندگان کشور ستم کرده‌ایم.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر لزوم استفاده صحیح و کارشناسانه از سرمایه‌ها و منابع کشور تصریح کرد: اطمینان دارم که اگر سرمایه‌ها درست و کارشناسانه به کار گرفته شود، بیکار در کشور نخواهیم داشت.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه در آستانه 33 سالگی انقلاب مردم وفادار و متدین ایران انتظار تحقق کامل آرمان‌های انقلاب اسلامی را دارند، تأکید کرد: امیدواریم خداوند به برکت خون شهیدان و ایثارگران، توفیق حرکت در مسیر صحیح و آرمان‌های امام راحل و آنچه استحقاق ملت بزرگ ایران است را به همه ما عطا بفرماید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
7
21
همیشه پاینده باشی و سلامت
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
14
4
تو که شانزده سال (هشت سال ریاست جمهوری خودت، هشت سال ریاست جمهوری خاتمی یعنی باز هم خودت) چرا نکردی؟
نظرات بینندگان