arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

صدراعظم پیشین آلمان: ما ایالت پنجاه و یکم آمریکا نیستیم

رئیس هیئت مدیره خط لوله نورد استریم ۲ با انتقاد از تحریم های آمریکا علیه این پروژه تاکید کرد این کشور حق ندارد به آلمان ها بگوید که با چه کسی تجارت کنند یا نکنند. ما ایالت پنجاه و یکم آمریکا نیستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«گرهارد شرودر» صدراعظم پیشین آلمان از مقامات این کشور خواست نگذارند آمریکا دستوراتش را به برلین دیکته کند.
وی که رئیس هیئت مدیره خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به «نورد استریم ۲» است روز چهارشنبه در گفتگو با نشریه «نویه اوزنابروکر سایتونگ» آلمان تحریم های آمریکا علیه این پروژه را محکوم کرد.
شرودر گفت: آمریکایی ها می خواهند به ما بگویند که حق داریم با چه کسی تجارت کنیم و با چه کسی نه، ما نباید این را بپذیریم. ما ایالت پنجاه و یکم آمریکا نیستیم.
شرودر پس از شکست در انتخابات ۲۰۰۵ آلمان و واگذاری قدرت به «آنگلا مرکل» به شرکت نورد استریم پیوست که اکثریت سهام آن به شرکت "گازپروم" روسیه تعلق دارد.
مقامات آمریکایی مدعی اند پروژه نورد استریم ۲ به وابستگی کامل اروپا به گاز روسیه می‌انجامد و روسیه می‌تواند از آن به عنوان اهرم فشار علیه اروپا استفاده کند از این رو برای جلوگیری از عملی شدن این پروژه تحریم‌هایی را اعلام کرده اند.
خط لوله نورد استریم ۲ قرار است گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان و غرب اروپا منتقل کند. این پروژه ۱۰ میلیارد یورو هزینه دارد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ۲۹ آذر قانون سیاست دفاعی آمریکا را که تحریم خط لوله گازی نورداستریم ۲ بخشی از آن بود، امضا کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان