arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۲۳۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۱ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: حمله ترامپ به عراق کوته‌بینانه بود

«تولسی گابارد» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حمله نظامی دولت دونالد ترامپ به عراق به شدت انتقاد و آن را غیرمعقول و کوته‌بینانه توصیف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گابارد در حساب شخصی توئیترخود نوشت: مشکلاتی که سیاست خارجی و اقدام نظامی هیجانی و غیرمعقول ترامپ به وجود آورده است بار دیگر و این بار در عراق به نمایش درآمد.
وی تاکید کرد که حمله نظامی ترامپ به عراق «یک اقدام هیجانی، کوته‌بینانه و فاقد اهداف راهبردی بود. این مساله منجر به محاصره سفارت ما و تضعیف روابط ما با دولت و مردم عراق شد.»
گابارد هشدار داد: خدمت به منافع عربستان سعودی و گروه‌هایی مانند القاعده ما را به درون باتلاقی عمیق‌تر و عمیق‌تر در خاورمیانه می‌برد. اگر رییس جمهوری شوم به نوکری‌مان برای عربستان/القاعده پایان می‌دهم.
نیروهای آمریکایی یکشنبه شب گذشته ۲۹ دسامبر (۸ دیماه ۹۸) با حمله هوایی به پایگاه الحشد الشعبی در استان الانبار موجب کشته شدن ۲۵ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ تن دیگر شدند.
به دنبال این تجاوز نظامی، مردم عراق مقابل سفارتخانه آمریکا در بغداد تجمع اعتراضی کردند. نیروهای آمریکایی با استفاده از گلوله‌های پلاستیکی، نارنجک‌های صوتی و دودزا، ۷۷ نفر معترض عراقی را مصدوم کردند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان