arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۱۲ دی ۱۳۹۸

سفیر انگلیس در تهران؛ به همه تعهداتمان در برجام پایبندیم

سفیر بریتانیا در تهران با بیان اینکه کشورش به همراه ۲ عضو دیگر اروپایی برجام به همه تعهدات در این توافق پایبند است، از گام های کاهش تعهدات برجامی ایران ابراز نگرانی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«راب مک ایر» سفیر بریتانیا در تهران در ویدئویی در صفحه اینستاگرام این سفارتخانه با تبریک سال نو میلادی عنوان کرد: سال نو‌، سال امیدواری است و من امیدوارم در سال ۲۰۲۰ به چالش های دشوار بین ایران و جامعه بین الملل بپردازیم؛ مثل برجام، امنیت منطقه و حقوق بشر و همچنین بتوانیم با هم در زمینه مشکلاتی مثل تغییرات اقلیمی که همه کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار می دهد، همکاری کنیم.

سفیر بریتانیا با بیان اینکه ایران با چالش های سنگین اقتصادی مواجه است، اظهار داشت: اقدامات ایران در زمینه هسته ای (گامهای کاهش تعهدات) برای جامعه بین الملل نگران کننده است و به حل مشکلات اقتصادی کمک نمی کند.

مک ایر مدعی شد که این اقدامات برجام را در معرض خطر بزرگی قرار می دهد.

وی گفت: ما (بریتانیا، آلمان و فرانسه) به عنوان شرکای اروپایی برجام با اینکه آمریکا از آن بیرون رفته، تمام سعی خود را می کنیم که این توافق عملی شود.

سفیر بریتانیا در حالی که کشورش به همراه دو عضو دیگر اروپایی برجام و از جمله اتحادیه اروپا اقدامی عملی در راستای اجرای تعهدات برجامی صورت نداده اند در این ویدئو مدعی شد: ما به تمامی تعهداتمان در این توافق پایبندیم و برای رساندن ایران به مزایای لازم حتی فراتر از آن تعهدات نیز می رویم.

وی گفت: امیدوارم ایران از این فرصت استفاده کند تا با ما و دیگر کشورهایی که خواهان برقراری صلح و شکوفایی در منطقه هستند، همکاری کند.

وی با بیان اینکه امنیت منطقه همچنان آسیب پذیر است، اظهار داشت: حملات این هفته در عراق نشان می دهد که تا چه حد این بی ثباتی به وجود آمده توسط گروه های شبه نظامی و اشاعه تسلیحات می تواند منجر به افزایش تنش ها شود و خطر خطای محاسباتی را بالا ببرد.

سفیر بریتانیا اضافه کرد: سال ۲۰۲۰ سال مهمی برای موضوعی که برای همه مردم جهان اهمیت دارد، یعنی مسئله حقوق بشر نیز هست؛ در سال آینده جامعه بین الملل به ترغیب ایران برای عمل به استانداردهای حقوق بشر که شامل محاکمات عادلانه و آزادی بیان است، ادامه خواهد داد.

مک ایر بیان کرد: امیدوارم سال جدید فرصتی برای تفاهمات بیشتر باشد.تا بتوانیم درباره مسئله مهمی که برای همه اهمیت دارد به صورت سازنده همکاری کنیم.

وی در پایان گفت: آرزو می کنم سال ۲۰۲۰ سال خوبی برای همه و برای این کشور (ایران) نیز سالی خوش و صلح آمیز باشد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان