arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۱۲ دی ۱۳۹۸

پنتاگون: آمریکا ممکن است علیه عراق دست به حملات «پیش‌دستانه» بزند

وزیر دفاع آمریکا با متهم کردن «الحشد الشعبی» به تحریک واشنگتن، گفت آمریکا ممکن است علیه عراق دست به حملات «پیش‌دستانه» بزند. وی همچنین هدف از اعزام نیروهای نظامی بیشتر به منطقه غرب آسیا را ایجاد بازدارندگی در برابر ایران توصیف کرد و مدعی شد که حمله راکتی اخیر به یک پایگاه نظامی آمریکا در «کرکوک» و همچنین اعتراضات در برابر سفارت آمریکا در بغداد با سازماندهی و دستور ایران انجام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا پنج‌شنبه با متهم کردن «الحشد الشعبی» به انجام «اقدامات تحریک‌آمیز»، عراق را به حملات نظامی بیشتر تهدید کرد.

اسپر که در ساختمان وزارت دفاع آمریکا در واشنگتن در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، هدف از اعزام نیروهای نظامی بیشتر به منطقه غرب آسیا را ایجاد بازدارندگی در برابر ایران توصیف کرد و مدعی شد که حمله راکتی اخیر به یک پایگاه نظامی آمریکا در «کرکوک» و همچنین اعتراضات در برابر سفارت آمریکا در بغداد با سازماندهی و دستور ایران انجام شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی گفت: «حمله به نیروهای ائتلاف، تازه‌ترین مورد تهاجمات ایران است. نیروهای ایالات متحده، برای تقویت امنیت [در سفارت] مستقر شده‌اند.»

وی سپس گردان‌های حزب‌الله عراق را که اخیرا هدف حمله نظامی آمریکا قرار گرفته‌اند، به تلاش برای تحریک واشنگتن متهم کرد و گفت: «فکر می‌کنم که گردان‌های حزب‌الله ممکن است در آینده رفتار تحریک‌آمیز تازه‌ای انجام دهد. اگر چنین کاری کنند، بابت آن پشیمان خواهند شد.»

وزیر دفاع آمریکا در ادامه از این هم فراتر رفت و گفت ممکن است واشنگتن حتی بدون هیچ بهانه‌ای هم عراقی‌ها را هدف قرار دهد. او چنین حملاتی را «پیش‌دستانه» توصیف کرد. اسپر گفت: «ایالات متحده در صورت لزوم، علیه این شبه نظامیان حملات پیش‌دستانه انجام می‌دهد. روشن است که این حملات به دستور رژیم ایران در حال انجام است.»

وی همچنین به انتقاد از دولت عراق پرداخت و گفت: «من اقدام کافی از جانب [دولت] عراق برای پرداختن به مسئله گروه‌های مورد حمایت ایران را شاهد نبوده‌ام. آن‌ها باید برای پاسخگو کردن عاملان حمله به نیروهای آمریکایی اقدامات بیشتری انجام دهند.»

در حال تکمیل...

منبع: فارس
نظرات بینندگان