arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۲ - ۱۲ دی ۱۳۹۸

موضع‌گیری عربستان سعودی علیه اعتراضات ضد آمریکایی در عراق

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای علیه اعتراضات مقابل سفارت آمریکا در بغداد موضع گرفت. عربستان سعودی مدعی شده «حمله» به سفارت آمریکا، نقض قوانین و معاهدات بین‌المللی بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عربستان سعودی امروز پنجشنبه، علیه معترضانی که عملیات نظامی آمریکا در عراق را محکوم کرده‌اند موضع گرفت.

وزارت خارجه عربستان سعودی، اعتراضات مقابل سفارت آمریکا در بغداد را «حمله به سفارت» خوانده و آن را محکوم کرده است.

عربستان سعودی مدعی شده «حمله» به سفارت آمریکا، نقض قوانین و معاهدات بین‌المللی بوده است.

در بیانیه وزارت خارجه سعودی که روی وب‌سایت خبرگزاری رسمی این کشور قرار گرفته آمده است: «پادشاهی عربستان سعودی مراتب اعتراض و محکومیت خودش را نسبت به حملات انجام شده علیه سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد ابراز می‌دارد.»

روز سه‌شنبه صدها تظاهرات‌کننده عراقی در اعتراض به حمله آمریکا به پایگاه‌های الحشدالشعبی و نقض حاکمیت کشورشان، مقابل سفارت آمریکا در بغداد تظاهرات کردند و چندین نقطه از سفارت آمریکا را به آتش کشانده و پرچم عراق و الحشدالشعبی را بر فراز دیوارهای سفارت برافراشتند.

تظاهرات مقابل سفارت آمریکا بعد از تشییع پیکر شهدای حمله جنگنده‌های آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در شامگاه یکشنبه (۲۹ دسامبر-۸ دی) آغاز شد.

منابع الحشد الشعبی اعلام کردند در حمله هوایی روز یکشنبه آمریکایی‌ها، دستکم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان