arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۸
این خبر تکمیل می شود...

سپاه تایید کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد / پنتاگون: ترامپ دستور قتل سردار سلیمانی را داد

تلویزیون رسمی عراق بامداد جمعه از شهادت «حاج قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ادعای تلویزیون عراق: شهادت حاج قاسم سلیمانی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد / خبرگزاری فارس: هنوز از صحت و سقم این خبر اطلاعی در دست نیست

منابع خبری از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد خبر دادند.

به گزارش «انتخاب»، مقام‌های آمریکایی بامداد جمعه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند حمله ساعاتی قبل در نزدیکی فرودگاه بغداد برای هدف قرار دادن «دو فرد مرتبط با ایران» بوده است. 

تکمیلی///

تلویزیون رسمی عراق بامداد جمعه مدعی شهادت «حاج قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد شد.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از «احمد الاسدی»، یک سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراقی این خبر را تأیید کرده است.

الحمد الاسدی گفت: «دشمن آمریکایی و اسرائیلی مسئول قتل دو مجاهد، ابو مهدی المهندس و قاسم سلیمانی است.»

سپاه پاسداران نیز این خبر را تایید کرد.

 
تکمیلی///

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه درباره حمله به کاروان سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»

پنتاگون در ادامه این بیانیه در ادعایی بی‌اساس گفته سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود.

وزارت دفاع آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه، از اعتراضات ضد آمریکایی مقابل سفارت امریکا در عراق به عنوان «حمله به سفارت امریکا» یاد کرده و مدعی شده این اقدام به دستور سردار سلیمانی صادر شده است.

نظرات بینندگان