arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰

بگذارید خردسالان با دست غذا بخورند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پژوهشگران اعلام کردند با دست غذا خوردن خردسالان خطر افزایش وزن و ابتلای آنها را به چاقی مفرط در سنین بالاتر، کاهش می دهد.

به گزارش انتخاب؛ به گفته اِلِن تاون سِند از دانشکده روان شناسی دانشگاه ناتینگهام لندن، در مقایسه با کودکانی که مادران آنها مواد غذایی مایع و نرم را به آنها می دهند، کودکانی که در دوران خردسالی با دست غذا می خورند در دوران بعدی زندگی نیز روند افزایش وزن طبیعی دارند و دچار چاقی مفرط نمی شوند.

 پژوهشگران در این تحقیقات پرونده پزشکی صد و پنجاه و پنج کودک را از سنین بیست ماهگی تا شش سال و نیم مورد بررسی قرار دادند.

 به گفته تاون سند و همکارانش، کودکانی که خودشان غذا می خورند در مواد غذایی کربوهیدراتها را ترجیح می دهند، در حالی که کودکانی که به آنها غذا داده می شود، شیرینی جات را بیشتر دوست دارند.

وی در این خصوص تصریح کرد کودکانی که با دست غذا می خورند بیشتر به غذاهای جامد، سالم و مفید - مواد غذایی همچون میوه ها، سبزیجات، پروتئینها - علاقه نشان می دهند. به گفته تاون سند، نتیجه این تحقیقات در مبارزه با افزایش چاقی مفرط در جوامع امروزی، تاثیر گذار است. به گزارش پایگاه اینترنتی «هلث دی نیوز/اخبار روز سلامت»، نتایج این تحقیقات در «مجله پزشکی بریتانیا» منتشر شد
نظرات بینندگان