arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۱۳ دی ۱۳۹۸

هشدار ناسا: فردا سیارکی بزرگ از کنار زمین می گذرد

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) هشدار داد که فردا (شنبه) سیارکی بزرگ از گروه سیارک‌های آپولو از نزدیکی زمین عبور می کند. این سیارک درصورت برخورد با زمین می تواند انفجاری مهیبی در آسمان ایجاد کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش پایگاه اینترنتی اینترستینگ اینجینیریگ، سیارک آپولویی (Apollo asteroid)، یک گروه از سیارک‌های نزدیک به زمین هستند که به دلیل سیارک «آپولون ۱۸۶۲» نخستین سیارک این گروه که توسط ستاره‌شناس آلمانی «کارل ویلهلم راینموت» در دههٔ ۱۹۳۰ کشف شد، به این نام خوانده شده‌اند. آنها سیارک‌های زمین‌گذر هستند که محور نیم‌قطر بزرگ مدارشان بیشتر از زمین است.

مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین ناسا (CNEOS)، این سیارک را که قرار است فردا از نزدیکی زمین عبور کند «۲۰۱۹ YB۴» نامگذاری کرده است. قطر این سیارک حدود ۲۶ متر تخمین زده شده است که در صورت برخورد به جو زمین می‌تواند انفجار مهیبی در آسمان ایجاد کند.

سیارک ۲۰۱۹ YB۴، یک سیارک آپولو است، به این معنی که در یک مدار بسیار عریض در منظومه شمسی می‌چرخد. مدار این سیارک در حین چرخش به دور خورشید در دو نقطه با مدار زمین تداخل دارد و انتظار می‌رود تداخل بعدی آن با زمین ساعت ۵:۳۳ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی زمین روز شنبه چهارم ژانویه باشد.

در این رویداد این سیارک برخوردی با زمین نخواهد داشت؛ در عوض زمانی که به جو زمین می‌رسد، می‌سوزد و منفجر می‌شود. اما این بدان معنا نیست که انفجار مهیبی ایجاد نخواهد کرد. انرژی ناشی از انفجار این سیارک معادل انفجار ۳۰ بمب اتم خواهد بود.

اگر این سیارک از فاصله نزدیک‌تری از کنار زمین عبور می‌کرد، می‌توانست مشکلات حادی ایجاد کند اما مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین ناسا گزارش داده است که این سیارک از فاصله بسیار ایمنی از کنار زمین عبور می کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان