arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۱ - ۱۳ دی ۱۳۹۸

شورای آتلانتیک: ترامپ فرصت دیپلماسی با ایران را از بین برد

مدیر "طرح آینده ایران" و عضو ارشد اندیشکده شورای آتلانتیک روز جمعه در مورد ترور و شهادت قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران نوشت: رییس جمهوری آمریکا با این اقدام خود فرصت دیپلماسی با ایران را از بین برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"باربارا اسلاوین" در روزنامه نیویورک تایمز نوشت: وضعیت کنونی روابط آمریکا و ایران بسیار "غم انگیز" است و این وضعیت محصول یک سری اشتباهات راهبردی است.

وی افزود: ترامپ با ترور قاسم سلیمانی، تنش با ایران در منطقه را افزایش داد و هم اکنون دولت واشنگتن با ۸۰ میلیون شهروند ایرانی روبرو است.

براساس تحلیل مدیر یک بخش اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک، ترامپ با این اقدام باعث بی‌ثباتی بیشتر منطقه و از بین رفتن جان بی‌گناهان بیشتر خواهد شد و هرگونه شانس دیپلماسی میان آمریکا با ایران با این اقدام در دوران ریاست ترامپ در زیر خروارها خاک دفن شد.

اسلاوین در ادامه تاکید کرد: دولت واشنگتن که در حال حاضر با بحران تکثیر سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی مواجه است با ترور قاسم سلیمانی احتمالاً بحران آن دوبرابر خواهد شد زیرا توافق هسته‌ای ایران ۲۰۱۵ (برجام) نیز کاملاً فروپاشیده است.

سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی به دستور مستقیم ترامپ در یک عملیات تروریستی در بغداد به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان