arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۸

قطر خواستار خویشتنداری در خاورمیانه شد

وزارت خارجه قطر شامگاه جمعه طی بیانیه‌ای و در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد از تمامی طرف‌ها در منطقه خواست تا از خود خویشتنداری نشان دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امور خارجه قطر طی بیانیه‌ای واکنش به اقدام تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد از تمامی طرف‌ها خواست تا از خود خویشتنداری نشان داده و از وارد کردن عراق و منطقه به حلقه خشونت‌های بی‌پایان خودداری کنند.

به گزارش الجزیره، در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است: «درباره خشونت‌های ادامه دار در عراق که ممکن است به نتایجی ناخوشایند منتهی شود، هشدار می‌دهیم.»

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان