arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۶۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰

وقتی چین از آب گل آلود تحریم نفتی ایران، ماهی می گیرد!

در حالی که چین چندی پیش، از وضع تحریم خرید نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا انتقاد کرده و آن را غیرسازده خوانده بود، رویترز در گزارشی مدعی شد: چین در تلاش است تا برای جبران کاهش واردات نفت از ایران، نفت مورد نیاز خود را از منابع دیگر تامین کند...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که چین چندی پیش، از وضع تحریم خرید نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا انتقاد کرده و آن را غیرسازده خوانده بود، رویترز در گزارشی مدعی شد: چین در تلاش است تا برای جبران کاهش واردات نفت از ایران، نفت مورد نیاز خود را از منابع دیگر تامین کند؛ اگر چه بر اساس برخی از گزارش‌ها مقامات پکن در عین حال تلاش می‌کنند تا با مقامات ایرانی درخصوص قیمت ارزان تر نفت به توافق برسند.

به گزارش انتخاب؛ منابع خبری صنعت نفت و انرژی به حبرگزاری رویترز گفته‌اند که در چند ماه گذشته چین از عربستان سعودی به میزان قابل توجهی نفت وارد کرده است.

این خبرگزاری بر اساس داده های نفتی منابع اوپک گزارش کرده است که تولید عربستان سعودی در ماه دسامبر سال گذشته میلادی ۹ میلیون و ۷۶۰ هزار بشکه در روز بوده و در ماه ژانویه نیز در همین سطح مانده است. این میزان ۳۶۰ هزار بشکه در روز از تولید ماه اکتبر عربستان بالاتر است. به گزارش رویترز، منابع مختلفی تایید کرده اند که چین بخش قابل توجهی از این نفت را خریده‌است.

همچنین، چین که دومین مصرف کننده نفت در دنیا است بر اساس گزارش ها در چند ماه گذشته مقادیری نفت از کشورهای غرب آفریقا، روسیه و استرالیا با هدف جایگزینی کاهش واردات نفت خود از ایران وارد کرده است.

چین حدود ۲۰ درصد از نفت مصرفی خود را از ایران وارد می‌کند اما از اوایل سال جاری میلادی حدود ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز از این واردت کاسته است. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز این میزان کمی بیش از نصف کل واردات روزانه چین از ایران در سال گذشته میلادی است.

پیشتر به نقل از منابع صنعت نفت چین گزارش شده بود که در پی اختلاف سه ماهه چین با ایران بر سر بهای نفت وارداتی از ایران، شرکت های چینی تصمیم دارند واردات نفت خام از ایران را از ماه مارس سال جاری به نصف میزان سال گذشته کاهش دهند.

چین از خریداران اصلی نفت خام ایران است و حدود دو هفته پیش هم گزارش شده بود که شرکت های چینی، ظاهرا با هدف خرید نفت ایران به بهای نازل تر و با شرایط مناسب تر، نفت کمتری از ایران وارد می کنند.

به گزارش رویترز قرار است مقامات چینی به زودی برای گفتگو پیرامون قراردادهای جدید با مقامات ایرانی دیدار کنند.برخی از تحلیلگران معتقدند که اقدامات چین در کاهش خرید نفت، ممکن است بخشی از تلاش این کشور برای متقاعد ساختن ایران به فروش نفت با قیمت ارزان تر باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
1
36
جون به جونشون کنید کمونیستن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
2
43
مشكل از خودمونه و نه از چينيها.
ساسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
1
47
یعنی خداوکیلی انصافاً فکر میکنید چینی ها دلشان برای ما سوخته است یا میخواهند در برابر غربی ها از ما حمایت کنند؟؟؟ باور میکنید که آنها دوست ما هستند؟؟
آنها فقط و فقط به دنبال منافع خودشان هستند.
هروقت هم که احساس کنند زمانش رسیده، ما را میفروشند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
1
18
موذي هستند.
نظرات بینندگان