arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰

سفر هیئت آژانس به ایران در اول اسفند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه ای رسمی دیدار روز 20 و 21 فوریه بازرسان آژانس با مقامات ایرانی را در تهران تایید کرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز گذشته در اعلامیه ای رسمی اعلام کرد که بازرسان آژانس در روزهای 20 و 21 فوریه (اول و دوم اسفند ماه) یعنی یک روز پیش از زمان اعلام شده بار دیگر به تهران سفر می کنند.

در ادامه این اعلامیه آمده است: در بیانیه اول فوریه آژانس بین المللی انرژی اتمی نشست بعدی آژانس با مقامات ایرانی در روزهای 21 و 22 فوریه (دوم و سوم اسفند ماه) در تهران اعلام شده بود.

این سفر ادامه مذاکرات سه روزه آژانس با مقامات ایرانی در روزهای 29 تا 31 ژانویه است که در آن هیئت اعزامی به نگرانی های خود درباره برنامه هسته ای این کشور اشاره کرد.

آژانس در نوامبر گذشته تحت فشارهای آمریکا و متحدان غربی اش در گزارشی سیاسی مدعی احتمال وجود بعد نظامی در برنامه هسته ای ایران شده بود.

"هرمان ناکارتس" رئیس تیم بازرسان آژانس در سفر به ایران که پس از سه روز مذاکرات به وین بازگشته است، اخیرا گفت همچنان کارهایی هست که باید انجام شود. وی درباره نتایج مذاکرات خود در تهران صرفا به این جمله اکتفا کرد: ماموریت خوب بود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی که از ارائه جزئیات بیشتر درباره سفر هیئتی از بازرسان خود به ایران و موضوع مذاکرات با مسئولان جمهوری اسلامی ایران خودداری کرد، در بیانیه خود آورده است: "در این سفر فرصت بیان دغدغه ها و تعیین اولویتها یعنی توضیح احتمال وجود بعد نظامی در برنامه هسته ای ایران به وجود آمد.
نظرات بینندگان