arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۷ - ۱۴ دی ۱۳۹۸

هشدار انگلیس درباره سفر به عراق

وزارت خارجه انگلیس در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی در عملیات تروریستی آمریکا در بغداد امروز شنبه درباره سفر به عراق هشدار داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هشدار انگلیس درباره سفر به عراقوزارت خارجه انگلیس در پی شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات تروریستی آمریکا، هشدار سفر به ایران و عراق صادر کرده است.

در اخطار وزارت خارجه انگلیس، درباره شهادت سردار سلیمانی آمده است: «این ژنرال که قدرتمندترین فرمانده نظامی ایران بود با حمله‌ای پهپادی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دستور آن را صادر کرده بود، ترور شد.»

وزارت خارجه انگلیس همچنین اتباعش را از هر گونه سفر به عراق منع کرده، با این حال گفته که اتباع این کشور می‌توانند تنها در صورت ضروری بودن به منطقه کردستان عراق سفر کنند.

در این بیانیه آمده است: «اوضاع امنیتی در سراسر عراق، مبهم است و می‌تواند به سرعت وخیم‌تر شود. روز 3 ژانویه 2020، آمریکا اقدام به حمله هوایی به یک خودرو در عراق کرد.»

وزارت جنگ آمریکا بامداد جمعه اعلام کرد که سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در عملیاتی با دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به شهادت رسانده است.نیویورک تایمز گزارش داد که این حمله توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی انجام شده است.

در جریان حمله هوایی ارتش آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد در بامداد جمعه، کاروان تشریفات نیروهای الحشد الشعبی هدف قرار گرفت و علاوه بر شهید سلیمانی و المهندس، «محمدرضا الجبری»، مسئول روابط عمومی و تشریفات این سازمان بعلاوه تعدادی از همراهان ایشان به شهادت رسیدند.

روسیه اعلام کرده ترور سردار سلیمانی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است. روسیه همچنین از مقامات واشنگتن خواسته از روش‌های غیرقانونی نظامی برای حل و فصل مسائل دست برداشته و مشکلات را بر سر میز مذاکره حل کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده اقدام آمریکا عواقب جدی خطرناکی برای منطقه به دنبال خواهد داشت و ممکن است به چرخه تشدیدشونده‌ای از تنش‌ها منجر شود.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان