arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰

آخرین اخبار فهرست انتخاباتی اصلاحات در تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جبهه مردمسالاری در تشریح آخرین وضعیت چینش لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم گفت: منتظریم تا جمعه ۲۱ بهمن ماه بحث تأییدصلاحیت اصلاح‌طلبانی که برای نمایندگی در انتخابات پیش‌رو ثبت‌نام کرده‌اند مشخص شود، سپس درباره لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان تصمیم‌گیری می‌کنیم.

به گزارش انتخاب ، مصطفی کواکبیان در گفتگو با مهر با بیان این مطلب، در پاسخ به اینکه آیا شنیده‌ها مبنی بر حضور "سیدحسین هاشمی (نماینده مردم میانه از مجلس چهارم تا کنون)" در سرلیست تهران اصلاح‌طلبان صحت دارد، گفت: هنوز درباره سرلیست‌ها بحث نکرده‌ایم. سیدحسین هاشمی قطعاً در لیست تهران جبهه مردمسالاری قرار دارد اما بعداً مشخص می‌شود سرلیست مردمسالاری در تهران چه کسی است.

دبیرکل حزب مردمسالاری چندی پیش از ارزیابی برای ارائه لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان از تهران در عرصه رقابت‌های انتخاباتی مجلس نهم خبر داده و گفته بود: ارزیابی داوطلبان اصلاح‌طلب انتخابات مجلس نهم در تهران نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان می‌توانند با لیست انتخاباتی ۱۵ نفره در تهران به میدان بیایند.

مصطفی کواکبیان خاطرنشان کرده بود: این ۱۵ نفر از میان نمایندگان فعلی مجلس، نمایندگان ادوار مجلس، اساتید دانشگاه و متخصصان متعهد و مطلع از اوضاع سیاست، جهان، حقوق و جامعه‌‎شناسی هستند.

به گزارش مهر، علاوه بر جبهه مردمسالاری به ریاست مصطفی کواکبیان، خانه کارگر به دبیرکلی علیرضا محجوب نیز از دیگر احزاب شناخته‌شده اصلاح‌طلب است. محجوب با اعلام اینکه خانه کارگر قطعاً لیست انتخاباتی می‌دهد، گفته است: خانه کارگر تصمیم دارد که در تهران و سراسر کشور لیست انتخاباتی ارائه دهد.

در صورتی که خانه کارگر با جبهه مردمسالاری در تهران ائتلاف کند لیست انتخاباتی واحد از سوی اصلاح‌طلبان در پایتخت منتشر می‌شود، در غیراینصورت لیست‌های جداگانه مردمسالاری و خانه کارگر در یک سطح با یکدیگر و در سطحی دیگر با اصولگرایان به رقابت خواهند پرداخت.

البته محمد زارع فومنی، دبیرکل ائتلاف جوانان ایران نیز از دیگر افرادی است که با برگزاری همایش بزرگ اصلاح‌طلبان وارد عرصه میدان‌داری اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم شده است. هر چند این میدان‌داری الزاماً به معنای ارائه لیست انتخاباتی دیگر نیست اما در هر صورت احتمال تعدد بیشتر لیست‌های انتخاباتی از سوی اصلاح‌طلبان را قوت می بخشد. 
نظرات بینندگان