arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۱ - ۱۴ دی ۱۳۹۸

فرار کارمندان و کارگران شرکت های نفتی آمریکایی از جنوب عراق

تعدادی از کارمندان آمریکایی شرکت های نفتی در جنوب عراق به دوبی در امارات فرار کرده اند و بقیه آن ها نیز منتظر سوار شدن بر هواپیمای خطوط هوایی قطر هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تبعات عملیات تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن شهید سردار قاسم سلیمانی دامن کارمندان آمریکایی و شرکت های نفتی آمریکا در جنوب عراق را گرفت.

همانگونه که در بیانیه ای در روز جمعه اعلام شده بود کمپانی های نفتی خارجی در عراق کارمندان آمریکایی خود را از شهر بصره در جنوب عراق خارج کردند. رویترز گزارش کرده است که کارمندان آمریکایی شرکت های نفتی بصره به سرعت و با هواپیما از بصره خارج شده اند. رویترز ادعا می کند که منابع محلی تعداد زیادی از کارمندان خارجی ساکن بصره که بیشتر آنان کارمندان آمریکایی شرکت های نفتی خارجی فعال در بصره بودند در فرودگاه بصره و آماده ترک کشور عراق بوده اند.

بر طبق این گزارش تعدادی از این کارمندان به دوبی در امارات پرواز کرده اند و بقیه آن ها نیز منتظر سوار شدن بر هواپیمای خطوط هوایی قطر بودند.
عراق در روز ۴.۶ میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند و دومین تولید کننده بزرگ نفت در اوپک است.

یک سخنگو بریتیش پترولیوم که این شرکت مشغول عملیات بر میدان نفتی رومیله است حاضر نشده توضیحی درباره این مساله بدهد. میدان نفتی رومیلا روزانه ۱ و نیم میلیون بشکه نفت تولید می کند. گروه انرژی ایتالیایی انی که میدان نفتی زبیر را در اختیار دارد و این میدان روزانه ۴۷۵ هزار بشکه نفت تولید می کند در این باره گفته است که ما تولید معمولی خود را ادامه میدهیم اما تحولات را تحت نظر داریم.

گروه نفتی آمریکایی اکسان موبیل ادعا می کند که تولید خود را به طور عادی ادامه می دهد اما در حاضر نشده که هیچ توضیحی درباره فرار کارمندان آمریکایی بدهد. اما رویترز و بیزینس اینسایدر به نقل از منابع مورد تایید خود می گویند تنها از کارمندان این شرکت در میدان نفتی قورنا غربی ۱۷ نفر به دوبی فرار کرده اند.

نظرات بینندگان