arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰

تهران ، هر سال آلوده تر از پارسال !

* خبر
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
.آمار ها نشان می دهد که بارندگی صبح چهارشنبه هم بی فایده بوده به طوریکه شاخص آلودگی در شرایط ناسالم بود.محمد رستگاری مدیر مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران در گفت وگو با فارس می گوید: با توجه به آمار موجود بدترین سال‌ها از لحاظ آلودگی هوای تهران در دهه اخیر سال‌های 1381 و 1382 بوده‌ است چرا که در سال 81 ، 169 روز ناسالم و در سال 82، 161 روز ناسالم را تجربه کرده‌ایم.
با وجود تدابیر مقطعی که هر سال کمیته کاهش آلودگی هوا برای کاهش آلودگی هوا داشت اما تعداد روزهای آلوده در هوای تهران هر سال روند صعودی دارد به طوریکه 36روز در سال 88 به 82 روز در سال 89 و 198 روز در سال 90 افزایش پیدا کرده است.با این حال محمدی زاده رئیس سازمان محیط زیست  می‌گوید: از راهی که طی ‌می‌کنیم مطمئنیم و توصیه ‌می‌کنم کسانی که با سیاه‌نمایی و بد جلوه دادن و دادن اطلاعات نادرست مردم را در مورد آلودگی هوا نگران می کنند از آنان عذرخواهی کنند.
وی ادامه می‌دهد: برخی باران و باد را عامل نجات هوای تهران ازآلودگی ‌می‌دانند این درحالی است که وضعیت هوای تهران در همه مولفه‌های آلاینده از سال پیش و دو سال پیش بهتر شده و علت آن تولید بهتر خودرو و سوخت و توسعه حمل ونقل عمومی است. این اظهارات محمدی زاده در حالی صورت می‌گیرد که درخواست دعا از تهرانی‌ها برای بارش باران،سال گذشته و بعد از 35 روز هشدار برای آلودگی هوا  از سوی مرتضی تمدن استاندار تهران  صورت گرفت.
پس شاید صحبت های رییس محیط زیست چندان هم منطبق بر واقعیت نباشد و هنوز هم تهرانی ها نیازمند بارش برف و باران برای کاستن از آلودگی هوا باشند آن هم در حالی که کاظم ندافی رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره بیماریها و مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا می گوید: برآوردها بر آن است که حدود سه هزار و 600 مرگ و میر منتسب به آلودگی هوا در سال گذشته رخ داده است .
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
0
1
خیلی متاسفیم که در تهران زندگی میکنیم ..
نظرات بینندگان