arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۲ - ۱۵ دی ۱۳۹۸

پمپئو: مطمئنیم مردم عراق خواهان حضور نیروهای امریکایی هستند

وزیر امور خارجه آمریکا با وجود اعلام قانون پیشنهادی مجلس عراق برای اخراج نظامیان خارجی مدعی شد که مردم عراق خواستار حضور نیروهای ایلات متحده در خاک خود هستند تا بتواند با تروریسم مبارزه کند و ما هر کاری که لازم باشد انجام دهیم تا آمریکا را امن نگه داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از پولیتیکو، وزیر امور خارجه ایالات متحده مایک پومپئو روز یکشنبه ، لحظاتی قبل از رای گیری پارلمان کشور عراق، از حضور ارتش آمریکا در عراق دفاع کرد و خواستار بازگشت نیروهای خارجی در این کشور شد.

امروز ساعاتی پس از اینکه نمایندگان مجلس عراق جلسه اضطراری در بغداد برگزار کرده بودند، پومپئو در مصاحبه با «فاکس‌نیوز» گفت: ما اطمینان داریم که مردم عراق خواستار حضور ایالات متحده در کشورشان هستند تا بتواند با تروریسم مبارزه کند و ما هر کاری که لازم باشد انجام دهیم تا آمریکا را امن نگه داریم.

اندکی پس از حضور پومپئو در فاکس، پارلمان عراق به طور رسمی رأی به اخراج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور داد و متن پیش نویس این قانون را ‌اعلام کرد که موجب آن موضوع تجاوزات اخیر آمریکا در عراق و نقض حاکمیت این کشور و به ویژه جنایت تروریستی ایالات متحده در فرودگاه بغداد بررسی می‌شود.

این تصمیم مجلس عراق در واکنش به شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و برخی از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا در بامداد جمعه سیزدهم دی که به دستور شخص ترامپ انجام شده بود، اتخاذ شد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان