arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۸ - ۱۶ دی ۱۳۹۸

حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی / مقام معظم رهبری با چشمانی اشکبار بر پیکر سردار سلیمانی اقامه نماز کردند / پیکر سردار سلیمانی از دانشگاه تهران تا میدان آزادی تشییع شد / ورود پیکر شهید سلیمانی به قم / پلیس: تاکنون کوچکترین مسئله امنیتی در مراسم وجود نداشته / حواشی مراسم؛ از شعارها تا پلاکارد «بدرود فرمانده»

مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در دانشگاه تهران و در حضور خیل عظیم عزاداران در حال برگزاری است. در این مراسم، رهبر معظم انقلاب با حضور در دانشگاه تهران با چشمانی اشکبار بر پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی نماز اقامه کردند. سران سه قوه فرماندهان عالی رتبه نظامی و مسئولان عالی رتبه نظام در این مراسم حضور دارند. پس از اقامه نماز، مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی برگزار می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آغاز مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در تهران / مقام معظم رهبری بر پیکر سردار سلیمانی اقامه نماز خواهند کرد

مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ساعت ۸ صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه تهران آغاز شد.

به گزارش «انتخاب»، مقام معظم رهبری در این مراسم بر پیکر شهید سلیمانی اقامه نماز خواهند کرد.

در حال حاضر تمام خیابان های منتهی به دانشگاه تهران مملو از جمعیت عزادار بوده و هر لحظه بر تعداد تشییع کنندگان پیکر این سرباز وطن افزوده می شود.

سپهبد شهید قاسم سلیمانی در بامداد روز جمعه توسط پهبادهای آمریکایی به شهادت رسید. این اقدام جنایتکارانه آمریکا در حالی رخ داد که سپهبد سلیمانی به دعوت نخست وزیر عراق و در جهت کاهش تنش های منطقه ای، در کشور عراق حاضر شده بود.

پیام تویتری دفتر مقام معظم رهبری همزمان با تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی

حساب کاربری «دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» در توئیتر نوشت: فقدان سردار سلیمانی عزیز ما، تلخ است. ادامه مبارزه و فتح نهایی‏، برای قاتلان و جنایتکاران تلخ تر خواهد بود.

سفر اسماعیل هنیه به تهران برای حضور در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی
اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و صالح العاروری معاون وی برای حضور در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای مقاومت وارد تهران شد. هنیه پیش از این در گفتگوی تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران شهادت سپهبد سلیمانی را تسلیت گفته بود.

مقام معظم رهبری بر پیکر سردار سلیمانی اقامه نماز خواهند کرد / دختر سردار سلیمانی: پدرم یک همراه دیگر هم داشت که دلم نمی‌آید از او نام نبرم؛ آقای پورجعفری بدون پدرم آب نمی‌خورد

دختر سردار سلیمانی: پدرم یک همراه دیگر هم داشت که دلم نمی‌آید از او نام نبرم؛ آقای پورجعفری بدون پدرم آب نمی‌خورد
دختر سردار سلیمانی صبح امروز در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در محضر رهبر انقلاب سخنرانی کرد.

او گفت: پدرم بیش از 40 سال در کشتی عاشورا با شوق شهادت در نبرد شجاعانه با دشمنان پیکار کرد. او پدری دلسوز برای فرزندانش و فرزندان همه شهدا بود. او سرباز فداکار ولایت بود. زینب سلیمانی همچنین گفت: پدرم سرباز فداکار ولایت بود. دختر شهید سلیمانی خطاب به رهبر انقلاب گفت: آقاجان نکند شهادت پدرم ناراحتی به چهره شما بیاورد.

بخش هایی دیگر از اظهاراتش را بخوانید؛

*ترامپ! خیال نکن با شهادت پدرم همه چیز تمام شد

*عموی عزیزم سید حسن نصرالله پیام خودش را داد.

*پدرم یک همراه دیگر هم داشت که من دلم نمی‌آید از او نام نبرم؛ آقای پورجعفری که بدون پدرم آب نمی‌خورد.

*ترامپ قمار باز، تدبیر شیطانی تو در تفرقه و جدایی بین ایران و عراق موجب پیوند تاریخی دو ملت شد.

اعدام نمادین ترامپ

جمعی از شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان با اعدام نمادین ترامپ، جنازه وی را از چهارراه کالج تا دانشگاه تهران حمل کردند.

مردم با در دست داشتن تصاویری از سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس سر می‌دهند و خواهان انتقام سخت ترور سردار سلیمانی هستند.

نه سازش، نه تسلیم نبرد با آمریکا

همچنین شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» توسط شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی، در پایتخت ایران اسلامی طنین انداز شد. مردم تهران همچنین در این مراسم شعار «نه سازش، نه تسلیم نبرد با آمریکا» سر دادند. تهرانی ها با شعار «می‌کشم، می‌کشم آنکه برادرم کشت» به سمت محل اقامه نماز بر پیکران شهیدان حرکت می کنند.

از دیگر مسائل قابل توجه دست نوشته های زیادی با هشتگ #انتقام_سخت و با مضمون ضرورت اقدام متقابل در برابر اقدام تروریستی آمریکاست که مردم در دست دارند.

«فرزندان شهدا انتقامی سخت از آنان می‌گیرند»، «لشکر قاسمیون»، «ترامپ قمار باز من حریف تو هستم»، «بدرود فرمانده»، «سنگرت خالی نیست ابومهدی» از دیگر مضامین پلاکاردها و دست نوشته های مردم شرکت کننده در مراسم تشییع سپهبد قاسم سلیمانی است.

جمعی از مردم «کفن پوش» آمدند

جمعی از تشییع‌کنندگان تهرانی در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سلیمانی، به صورت کفن پوش وارد مراسم شدند.

هنیه: سردار سلیمانی شهید قدس است
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس شهید قاسم سلیمانی را شهید قدس نامید.

اسماعیل هنیه که سخنران مراسم تشییع پیکر شهید سردار قاسم سلیمانی در تهران بود اظهار کرد: این فرمانده شهید همه زندگی خود را در حمایت و پشتیبانی از فلسطین به سر برد و او در راس نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و من این فرمانده بزرگ را شهید قدس، شهید قدس ، شهید قدس می‌نامم.

وی با بیان این که من از سرزمین مبارک فلسطین می‌آیم، افزود: من از سرزمین جهاد و مبارزه و از قدس نخستین قبله مسلمانان که پیامبر از آن جا به آسمان رفت به ایران آمدم تا به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله) دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران و به خانواده شهید و فرزندان و بستگان او و همه پرچمداران مقاومت علیه توطئه‌های صهیونیستی و آمریکایی تسلیت و تعزیت بگویم.

هنیه ادامه داد: ما در این جا حضور داریم تا احساس صادقانه و خالصانه خود را در قبال برادر عزیزی که با فرماندهی خود برای فلسطین و مقاومت تلاش زیادی کرد و باعث پیروزی وتوانمندی این مقاومت شد نشان دهیم.

وی با محکوم کردن این اقدام تروریستی آمریکا تاکید کرد: این جنایت وحشیانه‌ای که آمریکایی‌ها مرتکب شدند نشان دهنده روحیه جنایت کارانه و سبعانه‌ای است که باعث این همه جنایات‌ها و خونریزی‌ها در سرزمین مبارک فلسطین شده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین عنوان کرد: این جنایت سبعانه‌ شایسته آن است که همه جهانیان آن را محکوم و مرتکبان آن را مجازات کنند. تاکید می کنم که خط مقاومت بر سرزمین فلسطین در رویارویی با توطئه‌های رژیم صهیونیستی و هژمونی آمریکا در منطقه شکست نخواهد خورد و تردید نخواهد کرد و تا زمانی که اشغالگران را از سرزمین مقدسمان بیرون برانیم ادامه دارد.

هنیه در ادامه اظهار کرد: این پروژه مقاومت مشروع در سرزمین فلسطین همچنان ادامه خواهد یافت و سست نمی‌شود و عقب نشینی نمی‌کند تازه این ترورها بر توانمندی و اصرار ما خواهد افزود و این راه را تا آزادی قدس و آزادی اراده انسان‌های آزاد منطقه ادامه خواهیم داد.

وی در پایان گفت: مقاومتی که در لبنان آن پیروزی‌ها را به دست آورد و در غزه پیروز شد در نبرد سرنوشت ساز آینده علیه صهیونیست‌ها نیز به یاری خدا پیروز خواهد شد.

مقام معظم رهبری با چشمانی اشکبار بر پیکر سردار سلیمانی اقامه نماز کردند / پیکر سردار سلیمانی در حال تشییع از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی / دختر سردار سلیمانی: پدرم یک همراه دیگر هم داشت که دلم نمی‌آید از او نام نبرم؛ آقای پورجعفری بدون پدرم آب نمی‌خورد / حواشی مراسم؛ از شعارها تا پلاکارد «بدرود فرمانده»

رهبر معظم انقلاب بر پیکر شهید سلیمانی نماز اقامه کردند
رهبر انقلاب با حضور در دانشگاه تهران بر پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی نماز اقامه کردند.

 

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح امروز (دوشنبه) با حضور در دانشگاه تهران با چشمانی اشکبار بر پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت نماز اقامه کردند.

سران سه قوه فرماندهان عالی رتبه نظامی و مسئولان عالی رتبه نظام در این مراسم حضور دارند.

تشییع پیکر از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی

پس از اقامه نماز، مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی برگزار می شود.

خروج پیکر شهدا از دانشگاه تهران
پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و دیگر همرزمان شهیدش در جبهه مقاومت از دانشگاه تهران خارج شد.

پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و دیگر همرزمان شهیدش در جبهه مقاومت بعد از اقامه نماز به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای و آخرین وداع مسئولان و همرزمانش با وی در دانشگاه تهران، بر رروی دست مردم ، مسئولان و همرزمان این شهدا از دانشگاه تهران خارج شد.

مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی برگزار و پس از آن پیکر این شهدا برای تشییع به قم منتقل می‌شود.

پلیس: تا کنون کوچکترین مسئله امنیتی در مراسم وجود نداشته

سردار حسین رحیمی در حاشیه حضور در مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: ماموران پلیس از روز گذشته برای برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و یارانشان در آماده باش کامل بوده و صبح امروز نیز با آماده باش 100 درصدی در مسیرهای اعلامی نسبت به تامین نظم و امنیت شرکت کنندگان در این مراسم اقدام کردند که خوشبختانه تا کنون کوچکترین مسئله امنیتی در این مراسم نبوده و این مراسم با شکوه در امنیت کامل در حال برگزاری است.

سردار رحیمی در مورد اقدامات ماموران پلیس گفت: ماموران پلیس از سه راه تهرانپارس تا ابتدای بزرگراه ستاری یعنی در طول مسیر تشییع حضور دارند. علاوه بر آن در مسیرها و معابر دانشگاه تهران نیز حضور داشته و نسبت به هدایت جمعیت و تامین امنیت اقدام کرد.

به گفته رحیمی آماده باش ماموران پلیس در حوزه انتظامی و ترافیکی تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت.

حضور شخصیت ها

شخصیت های سیاسی از جمله اسحاق جهانگری، معاون اول رییس جمهور و ناطق نوری هم در مراسم حضور یافته اند.

مراجعه ۷۲ نفر به اورژانس / انتقال ۲۲ نفر به مرکز درمانی
رییس اورژانس تهران از مراجعه ۷۲ نفر به پایگاه‌های سیار اورژانس در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی خبر داد و گفت: ۲۲ نفر به مرکز درمانی منتقل شده‌اند.

 

ورود پیکر شهید سلیمانی به قم
پیکر پاک شهید سلیمانی پس از تشییع تاریخی در تهران به قم منتقل شد.

پیکر پاک شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش پس از حضور در تهران و اقامه نماز مقام معظم رهبری و خیل گسترده و میلیونی مردم تهران وارد قم شد.

پس از ورود پیکر پاک سردار شهید و همرزمان باوفایش به قم مسئولان و علما در مراسم استقبال از پیکر پاک شهید حضور یافتند و این پیکر پاک پس از ورود به قم به آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) منتقل شد.

پس از طواف پیکر پاک سردار در حرم مطهر(س) با توجه خیل عظیم حضور مردم و ازدحام در مسیر، پیکر پاک شهید طی تدابیر شدید شهری و انتظامات، این پیکرهای پاک از قسمت شرقی آستانه و عبور از زیر پل 9 دی وارد بلوار پیامبر اعظم(ص) شد.

پس از حضور پیکرهای پاک سرداران شهید به بلوار مراسم تشییع با حضور صدهاهزار نفر از مردم قم و شهرهای مختلف کشور آغاز شد ولی با توجه به ترافیک وسیع جمیعتی به نظر می‌رسد فاصله 6 کیلومتری بلوار حرم- جمکران مراسم تشییع را به پس از غروب آفتاب نیز خواهد کشاند.

برگرفته از ایرنا، ایسنا، فارس و مهر

نظرات بینندگان