arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۱۶ دی ۱۳۹۸

درخواست پارلمان عراق: فرودگاه بین المللی بغداد به نام «ابو مهدی المهندس» نامگذاری شود

کمیسیون امور "شهدا، قربانیان و بازداشتی‌ها" در پارلمان عراق طی نامه‌ای به دولت این کشور خواستار تغییر نام فرودگاه بین‌المللی بغداد به فرودگاه "ابومهدی المهندس" شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از روسیا الیوم، در این نامه که خطاب به عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق نوشته شده آمده است: شما از میزان فداکاری‌های ملت عراق از جمله کاروان‌ شهدایی که برای ریشه کن کردن ظلم حزب مقبور بعث و تروریسم داعشی جنگیدند مطلع هستید.

در این نامه آمده است: ابو مهدی المهندس جزو مجاهدانی بود که با دیکتاتورها جنگید، از عراق دفاع کرد و به مقابله با تروریسم داعشی پرداخت چنانکه مرجعیت ما در سخنرانی خود وی را ستوده و به وی لقب "قهرمان پیروز درگیری‌ها" را داد.

در این نامه همچنین آمده است: با توجه به مقام والای ایشان و وفاداریشان و در مقام تقدیر از این جانفشانی‌ها، کمیته ما به دولت عراق پیشنهاد می‌دهد نام فرودگاه بین‌المللی بغداد به نام فرودگاه بین‌المللی "ابو مهدی المهندس" تغییر کند.

در جریان حمله بامداد جمعه پهپادهای آمریکایی به خودروهای حشد شعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس، معاون رئیس حشد شعبی عراق و همراهانشان به شهادت رسیدند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان