arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۱۶ دی ۱۳۹۸

شهرداری تبریز: کشتن سگ بدون صاحب با داروی بیهوشی واقعیت ندارد

کارشناس مسئول بهداشت شهری ستاد معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز گفت: کشتن سگ بدون صاحب در تبریز با اوور دوز کردن داروی بیهوشی واقعیت ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیما بهرنگ با اشاره به اینکه اخیراً فیلمی در فضای مجازی منتشر شده و ادعا شده بود که نیروهای شهرداری اقدام به کشتن سگ‌ها کرده‌اند، اظهار کرد: سگ مورد مشاهده در این فیلم تحت تاثیر داروی بیهوشی قرار گرفته و به مدت ۱۰ دقیقه بیهوش بوده است که فیلم نیز فقط مدت کوتاهی از همین زمان را نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین در این فیلم بحث اوور دوز بودن داروی بیهوشی مطرح می‌شود که این قضیه به هیچ وجه صحت ندارد.

بهرنگ با اشاره به اینکه برای اولین بار در شهر تبریز جمع آوری سگ‌های بلاصاحب از سطح مناطق دهگانه با استفاده از سلاح بیهوشی انجام می‌گیرد، گفت: مدت زمان تاثیر داروی بیهوشی در حیوان با توجه به سن و مقاومت بدنی و وزن حیوان از ۵ تا ۱۵ دقیقه متفاوت است و حداقل ۵ دقیقه نیز زمان لازم است تا حیوان بیهوش شود که معمولاً مدت زمان بیهوشی ۵ تا ۲۰ دقیقه بوده و بعد از این مدت علائم هوشیاری سگ مشاهده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، کارشناس مسئول بهداشت شهری ستاد معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز با تاکید مجدد بر کذب دانستن شایعه اوور دوز کردن حیوانات با استفاده از داروی بیهوشی اظهار کرد: جمع آوری سگ‌های بدون صاحب صرفا مطابق دستورالعمل ابلاغی از سازمان شهرداری‌های وزارت کشور با استفاده از داروی بیهوشی انجام می‌گیرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان